Ostružiny - pro pochutnání i zdravíOstružiny - pro pochutnání i zdraví Léto - čas jahodLéto - čas jahod Čas malinČas malin Borůvky - víte o nich všechno?Borůvky - víte o nich všechno?
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 10.07. 2020
Dnes má svátek Libuše a Amálie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Novoroční detox a jakých zásad se při něm držet

15. 01. 2020 | Diety
-Komerční sdělení-

Detoxikace zbavuje tělo škodlivých látek, které mohou vést k poruchám tělesných funkcí. Výsledkem by měla být harmonizace organismu, pocit zdraví a přívalu nové energie. Očistu si určitě dopřejte, pokud vás trápí bolesti hlavy nebo kloubů, trávicí potíže nebo cítíte neustálou únavu a vyčerpání. Příznaky, že tělo potřebuje vyčistit, jsou také problémy se spánkem, časté nachlazení a další nemoci.

    1. Pitný režim


Základem každého detoxu je dostatečný příjem tekutin. Některé metody jsou na pitném režimu dokonce postaveny. „Denně vypijte minimálně 1,5 litru čisté neperlivé vody v závislosti na fyzické aktivitě a zdravotním stavu. Můžete kombinovat s vodami minerálními, ale určitě vybírejte ty neslazené. K detoxu se dobře hodí také čaje, zejména bylinkové,“ doporučuje Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE. Detoxikačními bylinami jsou například kopřiva, máta, fenykl, lichořeřišnice, pampeliška nebo ostropestřec. Šálek čaje vás příjemně zklidní a můžete si s ním udělat chvíli čas jen na sebe a své myšlenky.


Novordní detox    2. Lehká strava


Pokud cítíte únavu, je možné, že souvisí právě s příliš těžkou stravou. Pokud se během dne cítíte unavení, pravděpodobně je to v odpoledních hodinách, kdy vaše tělo spotřebovává hodně energie na trávení vydatného oběda. Zkuste přehodnotit jeho skladbu. Neměl by být příliš těžký, tučný nebo s velkým obsahem jednoduchých cukrů. Bohužel klasická česká kuchyně taková převážně je.

Takové jídlo se dlouho tráví, krev se přesouvá do trávicího ústrojí, místo aby se nám dostatečně okysličoval mozek a zmíněná únava je na světě. Zkusit proto můžete raw obědy.  „Raw jídlo je poměrně vydatné a syté, to znamená, že není potřeba ho sníst hromadu, zejména pak u kombinací zeleniny s oříšky nebo semínky a také u výborných raw dezertů. Výhodou raw stravy, pokud to ovšem s tím množstvím sami nepřeženete, je, že se po jídle necítíte unavení a nemáte potřebu si odpočinout a dát si dvacet. Naopak, raw strava nezatěžuje tělo. Nabije vás energií,“ vysvětluje Stanislav Petříček zakladatel bistRAWveg, popularizátor zdravého životního stylu pro manažery, spolumajitel společnosti Tp Consulting.

Dopřávejte si hlavně ovoce a zeleninu. „Zaručeně se budete cítit lépe a budete mít více energie. Ovoce i zeleninu můžete konzumovat jak vcelku, tak ve formě šťáv či lahodných pyré,“ říká Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE.

Na pročištění těla se skvěle hodí celer, cuketa, řeřicha, artyčok, celozrnné obiloviny, chřest, pórek, celozrnné obiloviny, cibule, štěrbák nebo úplně obyčejné jablko či hruška. Antioxidační účinky pak mají například olivový a řepkový olej, granátové jablko, brokolice, kiwi, mandarinka, pomeranč, citron, mrkev či rajče. „Osobně doporučuji denně vypít nápoj z jablečného nefiltrovaného octu a vynechat veškeré živočišné produkty a vyzkoušet stravu přírodní, která sice nemusí chutnat, ale na to si brzy zvyknete a budete ji milovat, protože ucítíte, že se s vaším tělem něco pozitivního děje. Vyzkoušejte kořenovou zeleninu, a také artyčoky a chřest,“ radí Jiří Stabla, odborník na konopí, vyznavač zdravého životního stylu, zakladatel Konopných lékáren.


    3. Dostatek pohybu


Žádná očista nemá smysl, pokud ji nedoplníte dostatečným množstvím pohybu. Není nutné hned dřít hodiny v posilovně, zpočátku postačí i pár svižných procházek za týden, ze kterých můžete časem přejít třeba do běhu. Rozhodně se však nepřemáhejte. „Zjednodušeně můžeme říci, že by lidé měli běhat tak, aby se po běhu cítili šťastní a spokojení ne proto, že už to mají za sebou, ale protože se jim v jejich těle líbilo po celou dobu běhu i po něm a už po doběhnutí se těší na další trénink. Křečovité úsilí a přetěžování vede většinou k sebepoškozování,“ doporučuje Richard Jisl, odborný ředitel a fyzioterapeut z Healthy Life.

    4. Vše s mírounovoroční detox


A jak dlouho by měl detox trvat? I to je individuální. Záleží třeba i na tom, jaký životní styl máte nastaven normálně a jak velká změna to pro vás bude. Pro někoho může být ideální doba v řádu týdnů, pokud však začínáte, postačí například 2–3 dny, maximálně týden.

Jarní očista je skvělá a v některých případech může být přínosný i kratší půst. Než se ale do něčeho takového pustíte, zvažte důkladně své možnosti. Rozhodně není dobré provádět velké změny ze dne na den a přivádět tak své tělo k šoku. Také nemá smysl jíst chvíli jen ovoce a zeleninu a pak opět přejít na nezdravou stravu. Pokud se stravujete nezdravě a jeden týden v roce budete jíst jen syrové ovoce a zeleninu, nemůžete čekat zázraky. Pokud je vaše životospráva opravdu bídná, můžete tímto šokem vašemu tělu přivodit třeba i nemalé zdravotní komplikace. Raději pozvolna a dlouhodobě. Zkuste si dát denně i kdyby o jen o pár kousků ovoce či zeleniny víc. Tento návyk má šanci udržet se ve vašem jídelníčku podstatně déle.
 

    5. Správný přístup


Rozhodně se nepouštějte do jarní očisty jen proto, že je to zrovna trendy, ale proto, že se máte rádi a chcete udělat něco pro své tělo. Očistu byste si měli užít, ne protrpět hlady, to určitě není cílem. Dobrým pomocníkem může být ve chvíli, kdy se necítíte dobře, ale vlastně ani nevíte proč. „Neposlouchejte druhé, když cítíte, že je něco v nepohodě a oni vám budou vnucovat, že vše je ok. Věřím a jsem přesvědčený, že po pár dnech detoxu a pohybu se sami zastavíte a přistihnete se, že jste jiní než před těmi dny, kdy jste se rozhodli tomu věnovat svůj čas. Správné místo je tady, správný čas je teď,“ Jiří Stabla, odborník na konopí, vyznavač zdravého životního stylu, zakladatel Konopných lékáren.


A co nemoci? I těm můžete se správnou životosprávou předejít


Také chřipkám a nachlazení můžete předejít vhodnou stravou a zdravým životním stylem. Opět ale platí, že týden správné životosprávy v jinak nezdravém způsobu života vás nezachrání a správné návyky je potřeba si osvojit dlouhodobě.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !