Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty

pondělí 06.05. 2024
Dnes má svátek Radoslav

Po okolí Zbraslavi

27. 04. 2013 | Vaše tipy
Dnešní sobotní vycházku jsme zvolili po okolí Zbraslavi.

Protože nejsme místní, zvolili jsme cestu na začátek našeho putování PID. Ze Smíchovského nádraží jsme dojeli na Zbraslavské náměstí autobusem č. 318. A tam jsme začali naše jarní putování.

Vyrazili jsme směrem směrem kolem květinářství doprava ul. Vladislava Vančury a na začátek celkem „pěkným stoupáním“ až nahoru k bustě V. Vančury. Prošli jsme kolem ní po schodech až na samý vrchol. Šli jsme stále rovně mezi vilkami třešňovou alejí - ulicí U Karlova stánku. Na konci aleje jsme odbočili doprava do kopce kolem hřbitova sv. Havla.     A v těchto místech se napojujeme na červenou turistickou značku. Jdeme stále rovně ulicí Výzkumníků až k výpadovce. Tam náš úsek bohužel povede asi kilometr po silnici. Za mostem u zastávky Peluněk odbočíme doprava a jdeme ještě kousek po silnici kolem golfového hřiště. Tam zahneme doleva a jdeme kolem přírodní památky Kaňák směrem k velkotržnici Lipence.

Po okolí ZbraslaviPokračujeme dále až k mostu přes Berounku, který přejdeme a jsme u kostela sv. Petra a Pavla v Radotíně. Je celkem slunečný den a tak naše první zastávka na svačinu je na předzahrádce s dětským hřištěm před pizzerií Campitello. Potom projdeme Radotínem přes parčík na náměstí Osvoboditelů a zahneme doleva do ulice Na Výšince. Po asi 300 m za malým hřbitovem odbočujeme doprava do lesa a po červené stoupáme až k rozcestí Klapice.

Jdeme asi 2,5 km k rozcestí Sulava. V těchto místech už máme za sebou asi 7,5 km a tak dáme malý oraz. Protože je sice slunečno, ale teploměr ráno ukazoval -3 st. C, nezapomněli jsme si přibalit ke svačině termosku s teplým čajem. Po malém odpočinku vyrážíme opět na cestu. Dáme se po zelené turistické značce směrem na Černošice. Nyní naše putování konečně jde směrem z kopce. Přicházíme ulicí Janstova ke kostelu Nanebevzetí Panny Marie a jdeme doprava směrem k vlakovému nádraží. Náš cíl byl v hotelu Slánka, kde jsme se lehce osvěžili a zamířili k nádraží.

Odtud jsme dojeli zpět na Smíchovské nádraží. A tam byl úplný konec našeho krásného, i když trošku chladného putování po okolí Zbraslavi.