Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 13.12. 2017
Dnes má svátek Lucie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Podzim už zaútočil, mobilizujte svou imunitu!

2. 10. 2014 | Péče o tělo
Září je pokaždé studenou sprchou po zvolna plynoucích letních měsících. Nenajde se snad nikdo, pro koho by začátek školního roku neznamenal tvrdé přistání do sedátek hektického kolotoče. Poprázdninový spěch si sotva někdo z nás užívá a ne každý se s ním dokáže rychle a snadno vypořádat.

Neviditelný škůdce

Stres ale může v našem těle způsobovat chemické změny, které mohou vést k negativním účinkům v podobě přibírání na váze nebo oslabení imunitního systému, případně hyperventilaci, pocitům nevolnosti, bolestem hlavy či poruchám zažívání. V průběhu vypjaté situace dokonce tělo vylučuje stresové hormony (adrenalin a kortizol) do krevního řečiště. Tyto látky dokáží nejen zrychlit puls, ale také zvýšit krevní tlak, a kromě prospěšných účinků typu rozproudění mozkové či svalové aktivity zatěžují naše srdce. Měli bychom tedy intenzivněji věnovat pozornost tomu, jak dopady svého překotného života zmírnit.

Podzim už zaútočil, mobilizujte svou imunitu!Jak na něj?

Nejideálnější je této tzv. civilizační chorobě čelit přirozenou cestou – nerozčilovat se nad maličkostmi, najít si čas na odpočinek, dopřát svému tělu spánek alespoň na 8 hodin denně, pít dostatečné množství vody (8 – 10 skleniček denně), zahrnout pohyb do svého každodenního harmonogramu, trávit více času na čerstvém vzduchu a se svými přáteli. Užitečnými se také mnohou ukázat různá dechová cvičení.

Ochraňte své srdce

Ne vždy jsme však z časového nebo jiného důvodu schopni tato preventivní opatření uvést do praxe. Potom bychom měli myslet na posílení našeho srdce omega-3 mastnými kyselinami, ať už formou optimální konzumace čerstvého ovoce a zeleniny, ryb, vybraných druhů ořechů, rybího oleje, či za pomoci potravinových doplňků. Na zdraví našeho srdce mají také dopad tzv. volné radikály a oxidační stres, které je však možné podchytit podobnou cestou.

Nezapomínejte na imunitu

Stres však oslabuje imunitu obecně a příchod podzimního sychravého počasí jí určitě na síle nepřidá. Proto bychom se měli začít bránit zvýšeným přísunem vitamínů, opět v jakékoliv podobě. Pokud sami nevíte, jak v tomto ohledu upravit svůj jídelníček, mohou vám výrazně pomoci vhodné multivitaminové komplexy.

I kosti stojí za pozornost

Zapomínat bychom neměli ani na kosti a zuby, které pro své zdraví vyžadují především vápník. Dospívající jedinci ho sice ve své stravě potřebují více než dospělí, zvýšený zájem o něj by ale měly projevit zejména starší ročníky a ženy po menopauze. Vápník neboli kalcium významně pomáhá předcházet osteoporóze, a jak všichni víme, najdeme ho v mléce a mléčných produktech. Jejich zvýšená konzumace má však svá úskalí – na to, jak malé množství vápníku z nich dostaneme, obsahují často příliš mnoho tuku. Navíc jim chybí jedna podstatná přísada – vitamín D, jenž je nezbytný pro vstřebávání vápníku. „Déčko“ získáváme především ze slunečního záření, kterého už si však v dohledných měsících moc neužijeme. V tomto případě je tedy nejlepší obrátit se na doplňky stravy s obsahem vápníku a vitamínu D. Na českém trhu najdete i takové, které kromě těchto stěžejních složek obsahují ještě další, zdraví prospěšné minerální látky navíc.

Prevence má smysl

Podzim je zkrátka tady, ať se nám to líbí nebo ne. Doktor Gratton dodává: „Až do jara nás čeká období, které je pro naše tělo velmi náročné. Svědomitou prevencí mu však můžeme usnadnit přečkání mrazivých měsíců ve zdraví, a umožnit si tak bez zábran vychutnat specifické zážitky, které nám nadcházející roční období nabízí.“

Autor: Luigi Gratton
Zdroj, foto: Herbalife

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
O hlívě jsem už slyšela a o Kalobě taky, obojí si celkem lidi v práci chválili.
Obrázek uživatelky
profil
Tu já mobilizuju, beru tabletky hlívy ústřičné s českýma bylinama. Je dobrá krom imunity taky na podporu trávení a cév a pevnější kosti, neměnila bych, co ji beru nejsem tolik náchylná na nemoci.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles