Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 17.10. 2017
Dnes má svátek Hedvika
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Proč dámy chodí na čokoládu a pánové na panáka?

23. 04. 2014 | Diety
Známe to všichni. Věci nám začnou přerůstat přes hlavu, nestíháme a šéf se už několikátý den evidentně špatně vyspal. Aby toho nebylo málo, vzduchem prosviští partnerská hádka a přidají se i nepříjemnosti v podobě nečekaných výdajů. Nepřítel stres si na nás už brousí zuby a my jsme vyčerpaní a otrávení. To jsou okamžiky, kdy dámy sahají po čokoládě a pánové se u baru hlásí o dalšího panáka.

Sladkosti zaberou jen krátkodobě a nic neřeší

Při stresu se z nadledvinek vylučují hormony kortizol a adrenalin. Hladina cukru v krvi stoupá, abychom měli k dispozici dostatek energie pro potřebnou reakci. Svůj účel měl stres už v pravěku, kdy při lovu mamutů nastartoval organismus člověka k útoku nebo útěku. Zatímco v přijatelné míře stres motivuje, dlouhodobý stres má neblahý vliv na zdraví, například v podobě zvýšeného krevního tlaku, a také na figuru, pokud saháme k berličkám v podobě sladkostí a alkoholu. Rychlé cukry nebo sklenička něčeho ostřejšího fungují jen jako placebo. Krátkodobě sice vyvolají velmi příjemné pocity, ale samotnou situaci neřeší. Na stres naopak zabírá pravidelná životospráva.

Proč dámy chodí na čokoládu a pánové na panáka?Jak se nenechat svést

Stresové situace se sice nedají vždy předem odhadnout, ale do určité míry je dokážeme předvídat a připravit se na ně. V kritickém období je mimořádně důležité zdravě jíst a posílit tak svou obranyschopnost. Nervy potřebují vitamín B, který najdeme v hojném množství v zelenině, celozrnném pečivu, fazolích, mléčných výrobcích a také vejcích. Pokud se bojíme, že selžeme, můžeme mít pro všechny případy po ruce kousek velmi hořké čokolády, kterou si pomalu vychutnáme. Máme-li pocit, že naši nepohodu vyřešíme přejídáním, děláme velkou chybu, neboť na stres platí úplně opačný model v podobě dodržování správného jídelníčku a pravidelného stravování. Tučné pokrmy nás zpomalují a uvádějí do neklidu, nadměrné množství cukru má vliv na výkyvy nálad. Ani vynechání jídla není řešením, neboť vede k poklesu krevního cukru a my se cítíme ještě podrážděnější. Navíc na sklonku dne hrozí, že přijde neovladatelná touha všechno dohnat. Na jídlo bychom neměli zapomínat ani v případě přesně opačném, tedy když pod tíhou úkolů ztrácíme chuť cokoliv pozřít. Pocit staženého žaludku je dán v tu chvíli vyplavenými hormony. Je vhodné zařadit po dvou až třech hodinách alespoň něco malého, třeba kousek ovoce, jogurt nebo neslazenou müsli tyčinku s vysokým podílem ovesných vloček. Tělo bude mít určitý přísun energie a situaci pak člověk mnohem lépe zvládne.

Buďme aktivní

Už nejsme lovci mamutů. Většinou máme sedavá zaměstnání, proto se také v našem těle díky hormonální aktivitě hromadí napětí, které je třeba ventilovat. Zkusme si lépe zorganizovat čas a každý den vyšetřit chvilku pro vlastní malé radosti. Najděme si prostor na své blízké, dejme si krátkou ranní rozcvičku, vydejme se do přírody nebo si dopřejme večerní teplou koupel. Stoprocentním zabijákem stresu je sportovní aktivita. Na každého zabírá něco jiného. Někomu stačí procházka v přírodě, někdo preferuje sporty, při kterých ze sebe vybije veškerou negativní energii, třeba při squashi nebo fitboxu. Není však nutné vydat ze sebe maximum, nejlepší je udržovat se při psychickém i fyzickém zdraví pravidelným pohybem, díky němuž přirozeně regenerujeme. Pokud s výběrem sportovní aktivity, která je úměrná našemu věku i zdraví, tápeme, je vždy nejlepší se obrátit na odborníka.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Stříbrňáky