Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 13.12. 2017
Dnes má svátek Lucie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Špatné spaní, špatný den.

7. 11. 2014 | Péče o tělo
Pár dní po změně času a vy stále nespíte dobře? Pozor! Nespavost je jedním z nejčastějších důvodů návštěvy lékaře a nemusí jít zrovna jen o změnu času z letního na zimní. Noční spánek je důležitý nejen pro obnovu energie, bez které bychom nebyli příliš produktivní. Dostatečný spánek také snižuje pocit únavy, brání depresím a regeneruje centrální nervový systém. Pokud špatně usínáte nebo vás ničí nekvalitní spánek, hledejte pomoc v ajurvédě. Kočičí křen, kozlík lékařský nebo-li Valeriana – bylina, mezi jejíž nejdůležitější vlastnosti patří zklidňující účinek.

Valeriana má pozitivní efekt při nervovém vyčerpání, nespavosti, špatném usínání či neurózách. Využijete ji ale také při menstruačních obtížích, neboť zmírňuje křeče. Ačkoliv Valeriana spánek přímo nevyvolává, dokáže organismus uklidnit tak, že spánek se dostaví přirozeným způsobem. Důležité je, že při užívání byliny Valeriana nevzniká žádná závislost a ani po probuzení se nedostavují pocity omámenosti, které můžete zažít při léčbě klasickými farmaky užívajících se při léčbě spánkových poruch. Prášky na spaní, zejména při dlouhodobém užívání, způsobují denní podřimování, snížení koncentrace a orientace v čase a další negativní vedlejší účinky. Ale proč, když existují alternativy?

ValerianaValeriana je bylinka pro ty, kteří  trpí poruchami spánku, nespecifikovatelnými příznaky úzkosti a napětí. Má sedativní účinky a odstraňuje problémy také s probouzením se během spánku. U starších pacientů trpících různými komplikacemi spánku či samotnou nespavostí zlepšuje jejich stav. Zkracuje dobu usnutí a snižuje počet probuzení se během noci. Valeriana je tedy bezpečným řešením a vhodnou náhradou hypnotik a barbiturátů. Obsahuje více jak 100 složek, jejichž užívání podporuje přirozený spánek po několik týdnů a to bez rizika závislosti. K dosažení viditelného efektu je však třeba kozlík užívat nejméně po dobu dvou týdnů.

Valerianu můžete využít ve formě kapsle či jako sušenou bylinu, např. pro přípravu čaje. Nejpřirozenější varianta je ajurvédské kafe, které mohou i děti od 12 let. I přesto, že ajurvédská káva neobsahuje kofein, pomáhá udržovat bdělost při práci nebo studiu a navíc díky eliminaci kofeinu právě nevyvolává neklid, nespavost ani překyselení žaludku. Základem ajurvédského kafe je čekana lékařská, která podporuje trávení a působí příznivě na činnost jater. Dále kafe obsahuje extrakt himalájských bylin, které mohou pomoci šetrnou cestou zhubnout, k lepšímu spánku, lépe se koncentrovat nebo například eliminovat stres.

Zdroj, foto: DNM Company

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !