Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 18.06. 2018
Dnes má svátek Milan
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Vzrůstající obezita u dětí je i záležitostí dospělých

17. 01. 2015 | Výchova
Na první pohled se téma dětské obezity nemusí zdát tak závažné, jak ve skutečnosti je. Děti „to přece vyběhají“ nebo „se vytáhnou“ - to je velmi častá hláška rodičů a prarodičů. Skutečností ale je, že výskyt obezity u dětí má stále vzrůstající tendenci, přičemž dětská obezita je záležitostí i dospělých. Pokud se v životosprávě dítěte nic nezmění, s velkou pravděpodobností z něj za 10 – 15 let vyroste dospělý jedinec, který má diabetes 2. typu, vysoký krevní tlak, je více ohrožený nádorovými onemocněními...

Žáci základních škol jedí většinou 4-5x denně, ale pravidelně snídá dle průzkumů jen 57% školáků. Nejčastěji pravidelně snídají žáci prvních a druhých tříd. Starší děti, které nesnídají, jako důvod uvádí, že nemají hlad nebo si ráno raději přispí. A právě skupina dětí druhého stupně, která je již samostatnější, se zásadami správné životosprávy pokulhává, což platí i v oblasti sportu.

Je opravdu nezbytné začít více podporovat pravidelnou pohybovou aktivitu dětí, jinak se situace s hmotností a kondicí našich dětí nezlepší.

svačinaA jak jedí děti přes den?

63 % pravidelně svačí, v 70 % jim chystají svačinu rodiče. Nejčastěji to bývá pečivo, šunka, máslo, ovoce a zelenina. Více než polovina dětí si někdy kupuje svačinu ve školních automatech.

Pitný režim je nedílnou součástí správné životosprávy. Většina dětí pije 1-2 litry tekutin denně. Nejčastěji to je voda a neochucené minerálky, voda se šťávou a ovocné čaje. Ale některé děti mají ke svačině i sladkou limonádu, energetické nápoje nebo dokonce alkohol.


A co snídají a svačí vaše děti ?



Zdroj, foto: Centrum prevence

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !