Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 23.09. 2017
Dnes má svátek Berta
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Zdravý jídelníček během těhotenství

11. 03. 2011 | Těhotenství
Na změnu stravovacích návyků a zdravý jídelníček je dobré myslet už před otěhotněním. Správná výživa v těhotenství je téma, které zodpovědné maminky velmi intenzivně řeší. Po kterých potravinách sáhnout častěji, kterým se naopak vyhnout, aby vývoj dítěte neohrozily škodlivé látky, jaký je optimální způsob úpravy, složení a množství jídla... Jenže na změnu stravovacích návyků, celkové ozdravění jídelníčku, by ženy měly myslet už před plánovaným otěhotněním a přirozeným způsobem tak „vyčistit“ a připravit organismus. Dvojnásob to platí, pokud je trápí nadváha.

„Ve své praxi jsem se setkala s řadou žen, které nemohly otěhotnět pro nadváhu. Společně jsme se zaměřily na důslednou změnu jídelníčku, pročištění organismu. Následnou redukcí hmotnosti se tělo dostalo do rovnováhy a otěhotnění už nebyl problém. Tím ovšem spolupráce nekončí, zdravý jídelníček uzpůsobíme těhotenství, tělo dostává všechny potřebné živiny v dostatečné míře, takže žena přibere jen přirozených tehotenstvi8-10kg, (ne 30 kg jako třeba její maminka), a ty jdou hned po porodu dolů. Dva měsíce po porodu pak má mnohdy lepší postavu než před otěhotněním. Nové stravovací návyky navíc žena mezitím začlení do svého života a přirozeně je naučí i svého partnera a děti,“ vysvětluje Monika Divišová, zkušená výživová poradkyně s 12-tiletou praxí, která se spolu se svým týmem zabývá profesionálním wellness koučinkem.  

Co tedy doporučit budoucím maminkám? Nemusíte zvyšovat energetickou hodnotu potravy, kterou přijímáte, nejsou potřeba větší porce, více chodů, ale větší výživová hodnota.  Je dobré zcela vyloučit alkohol, kofein, plísňové sýry a další potencionálně alergizující potraviny, jako jsou ořechy a semena nízké kvality (s možností výskytu plísně), mléko, ryby, příliš mnoho výrobků z pšeničné mouky (lepek). Pozor na  konzervanty, barviva, ochucovadla a aditiva, raději dejte přednost čerstvým potravinám. Šetřete solí i silnými bylinkami (zázvor, rozmarýn, majoránka, medvědice lékařská, bazalka, pelyněk, máta, kostival, lékořice, nať petržele, šalvěj, skořice, kardamom, oregano, hřebíček), použití malého množství bylinek při vaření se nemusíte obávat.

Naopak k potravinám, které je vhodné přijímat ve větší míře, patří přírodní zdroje vitamínů, minerálů a vlákniny: kapusta, kadeřávek, květák, červená řepa, špenát, vlašské ořechy, sója a sójové výrobky, salát, celerová nať, rybí tuk, mrkev, tepelně zpracované ryby, plody moře, fazole, celozrnné obiloviny, ořechy, maso, vejce, kysané mléčné produkty, ovesné vločky.

A ještě pár prověřených tipů: Dostatek vlákniny v celozrnných obilovinách a zelenině pomáhá proti zácpě a také se tradičně považuje za pomocníka pro rychlý porod. Šálek maliníkového čaje denně během celého těhotenství tonizuje svalstvo pánve.

„Odborné studie říkají, že pokud se ženy stravují během těhotenství opravdu zdravě, celkový průběh, porod a šestinedělí bývají přirozené a bez komplikací. Což ostatně potvrzují i maminky, které mají více dětí, při prvním těhotenství se stravovaly klasicky a při druhém už promyšleně zdravě, takže mohou srovnávat...“
dodává Monika Divišová.

Každá maminka by si měla uvědomit, že stravou, kterou přijímá v době těhotenství, ovlivňuje nejen zdraví své, ale také dítěte a výběru potravin proto věnovat náležitou pozornost.

Zdroj: Wellnessia centrum péče

Veronika J.
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
jsem těhotná,nekouřím a alkohol nepiju,ani by mě to nenapadlo.
Ale kafe,i když rozpustné s mlékem si dám,dokonce mi to můj lékař doporučil..mám extrémě nízký tlak.
Najít dnes potravinu bez obsahu barviv,konzervantů a aditiv..je docela složité!
A naopak ryby a mléčné výrobky jsou pokud vím v těhotenství doporučoványSmajlík
Já se snažím jíst zdravě,i když jednoduché to rozhodně není....
Obrázek uživatelky
profil
už bylo napsáno takových článků a pak stejně spousta maminek kouří, pije alkohol a cpe se v mekáči, řekla bych že je jich víc poslední dobou, já když byla těhotná tak jsem nepila ani kafe natož něco silnějšího, když to vidím kolem sebe je to smutné
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles