Čas malinČas malin Proč vám natékají v létě nohy?Proč vám natékají v létě nohy? Lev - velký roční horoskop na rok 2025Lev - velký roční horoskop na rok 2025 Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 28.07. 2025
Dnes má svátek Viktor
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Čím víc hvězd, tím lepší dovolená?

25. 07. 2025 | Praktické rady
Už se vám stalo, že hotel měl mít pět hvězdiček, ale služby odpovídaly spíš třem? Ne každý hotel má udělené hvězdy podle oficiální certifikace, a tak některé hotelové hvězdy září spíše jen na papíře. Přečtěte si, jak je to s hotelovými hvězdami a na co máte nárok, když jedete do hotelu s oficiální certifikací. 


Čím víc hvězd, tím lepší dovolená? 


Hotelové hvězdy mají sloužit jako jednoduchý orientační systém pro spotřebitele. Vidíte více hvězdiček a očekáváte lepší, kvalitnější a dražší hotel. Ne vždy ale více hvězd zaručí lepší kvalitu, protože neexistuje žádný celosvětově jednotný standard pro udělování hotelových hvězd. 
V Evropě se o sjednocování hotelového standardu na základě hvězd snaží organizace Hotelstars Union (HSU), která byla založena v roce 2009 a sdružuje 21 států (Arménie, Rakousko, Ázerbajdžán, Belgie, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Gruzie, Německo, Řecko, Maďarsko, Lotyšsko, Lichtenštejnsko, Litva, Lucembursko, Malta, Nizozemsko, Polsko, Slovinsko, Švédsko, Švýcarsko). 
Tento systém Hotelstars Union je však dobrovolný, a tak i když daný hotel sídlí v členském státě, neznamená to automaticky, že bude mít hvězdy s oficiální certifikací. Hotel, který sídlí v členském státě Hotelstars Union se může dobrovolně přihlásit, ale pokud se certifikace účastní, musí podmínky dodržet.

Kritéria pro udělení oficiálních hvězd 


Systém HSU rozděluje hotely od 1★ do 5★ podle objektivních kritérií – např. vybavení pokoje, rozsahu recepčních služeb, přístupu k internetu, nabídky jídel apod. Čistota a hygiena se považuje za základní předpoklad všech kategorií a všechna zařízení mají být funkční a v bezchybném stavu.
Do základních požadavků také spadá každodenní úklid pokoje a výměna ložního prádla alespoň jednou týdně. 

Následující kritéria platí od roku 2025 do roku 2030. Hotely mají stanovená minimální kritéria podle udělených hvězd a dále musí nasbírat určitý počet bodů z dalších kritérií. Takovými kritérii, za které získají hotely body navíc, mohou být například nastavitelná klimatizace, bar na hotelu, chránič na matraci, garáž, pomoc se zavazadly či bezbariérová přístupnost. Pro vaši představu, pro splnění požadavků hotelů s 1★ potřebuje hotel kromě minimálních kritérií nasbírat dodatečně ještě 46 bodů, zatímco hotely s 5★ musí mít dodatečných 497 bodů.


Za minimální požadavky se považují například:


1★: osuška na osobu, sprchový gel, sklenička nebo držák na zubní kartáček (2 ks), rezervní toaletní papír, zrcadlo, osvětlení nad umyvadlem, Wi-Fi přístup na internet ve veřejných prostorách a v pokojích, místo k uložení šatů s dostatečným počtem ramínek, stůl nebo podobné pracovní stanoviště, možnost zatemnění místnosti (např. závěs), kontinentální snídaně, dětská postýlka na vyžádání

2★: světlo na čtení u postele, ručník i osuška, šitíčko na vyžádání

3★: personál hovořící dvěma jazyky, služby prádelny a žehlení, deštník v recepci nebo pokoji, další polštář na vyžádání, služba buzení, zásuvka i vedle lůžka, zrcadlo na výšku postavy, odpadkový koš v pokoji, vysoušeč vlasů, snídaňový bufet včetně vajec a cereálií, pomoc se zavazadly na vyžádání, bezpečná úschova zavazadel, nabídka nápojů v pokoji

4★: recepce obsazená personálem alespoň 14 hodin denně, čalouněné křeslo nebo gauč, nastavitelné kosmetické zrcátko, lžíce na boty v pokoji, pantofle, výtah, má-li hotel více než tři nadzemní podlaží, minibar nebo nápoje a jídla nabízená 12 hodin denně prostřednictvím služby „room service“, bar otevřený alespoň 5 dní v týdnu

5★: recepce obsazená personálem 24 hodin denně, dveřník, pomoc se zavazadly, při využití služby žehlení navrácení do hodiny, trezor v pokoji, dva využitelné polštáře, župan, bar nebo prostor haly s obsluhou otevřen 7 dní v týdnu, parkování s obsluhou

Jestliže se Váš hotel přihlásil jako člen systému Hotelstars Union a nesplňuje avizovaná kritéria, případně hotel neodpovídá ve smlouvě dohodnutým parametrům, můžete ubytování reklamovat. V případě, že bylo ubytování v hotelu součástí zájezdu, nezapomeňte se s reklamací zájezdu obrátit na pořadatele zájezdu (např. cestovní kancelář).


Zdoj: dTest



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !