Některé supermarkety se úplně uzavřely. Důvodem byla již vysoká konkurence, kdy toto vysvětlím na příkladu běžného okresního města - např. Pelhřimova. V centru města byl dlouhou dobu otevřený supermarket. V důsledku neustále se zvyšující oblibě týdenních nákupů auty se postavilo několik parkovišť na konci města, kde lidé mohou nakoupit jednak v několika supermarketech, jednak v hypermarketu.
Už tak velká konkurence těchto obchodů koncentrovaných na jednom místě odlákala nejen zákazníky z centra, ale jak se postupně stavěly markety na
 konci města, rozmělnil se počet zákazníků každého z nich. Do budoucna
 se dá počítat s tím, že lidé bez aut budou využívat nově vzniklé 
řetězce menších prodejen. A možná i ti, kteří si prostě spočítají, že 
náklady na benzín a provoz auta se jim již nevyplatí a začnou si 
nakupovat dennodenně.
konci města, rozmělnil se počet zákazníků každého z nich. Do budoucna
 se dá počítat s tím, že lidé bez aut budou využívat nově vzniklé 
řetězce menších prodejen. A možná i ti, kteří si prostě spočítají, že 
náklady na benzín a provoz auta se jim již nevyplatí a začnou si 
nakupovat dennodenně. Finanční krize v posledních letech měla dopad především v médiích, která společně s hromadným propouštěním způsobila klesající spotřebu a zároveň daleko větší využívání slev. Zákazníci začali v daleko větší míře nakupovat i značkové výrobky pouze v době akčních slev či ve speciálních akcích jako 1+1 či nakup 3, zaplať 2. S tímto již výrobci počítají a ve svých konečných cenách to mají zakalkulované, proto ve své podstatě jsou běžné ceny čím dál vyšší, aby mohly být poskytnuty slevy.
Setkáme se s tím u většiny značek pracích prostředků, kdy nejvýhodnější ceny často dosáhneme tehdy, koupíme-li nejen co největší balení, ale musí být zároveň v akci. Tedy se může stát, že největší balení jakéhokoli výrobku zároveň nemusí být nejlevnější v přepočtu na množství. Pokud se totiž akce vztahuje pouze na malé balení, může nákup několika menších balení výrobku být levnější, než jedno velké balení. Dám příklad na jogurtu.
Pokud 0,5 litru stojí 20 Kč bez akce a v akci 0,125 l stojí 3,90, vychází menší balení nejen o více než 4 Kč levněji, ale ještě je můžete spotřebovat postupně dle potřeby. Velké balení by se muselo spotřebovat víceméně ihned. Proto je dobré nejen nakupovat výhodná velká balení, ale sledovat i akce. Na druhou stranu je dobré rozmyslet, zda zboží v akci 1+1 opravdu v daném množství potřebuji.
Nejlépe je řídit se zdravým rozumem, nenakupovat emocionálně, i když o opaku nás přesvědčují dennodenně nejen v reklamách, ale přímo i v prodejnách. A nakonec bych upozornil, že ani zboží označené jako akce nemusí být cenově vůbec zajímavé, mnohdy jde pouze o jeden z mnoha marketingových triků.
Autor:pppeettrr
 
         Likér ořechovka - nejoblíbenější recepty
Likér ořechovka - nejoblíbenější recepty Bramboráky - nejoblíbenější recepty
Bramboráky - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !
Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a školní prázdniny v roce 2025/2026
Školní rok a školní prázdniny v roce 2025/2026









 
  



 
  
            	   
            	   
            	  