8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek?
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 04.05. 2024
Dnes má svátek Květoslav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Desatero rad, jak se z práce nezbláznit

23. 11. 2011 | Finance
V práci trávíme velkou část svého života. Proto je důležité, abychom z práce odcházeli v duševní pohodě, dokázali ve chvílích volna „vypnout“ a problémy ze zaměstnání si nepřenášeli do soukromého života. Každý z nás má však občas pocit, že se z práce musí zákonitě zbláznit. Přinášíme vám deset rad, jak zvládnout práci i rodinný život v naprosté pohodě.

1.    Neseďte v práci po nocích


Známé české pořekadlo všeho moc škodí, zde platí dvojnásob. Každému se občas stane, že úkolů je víc než času, ale řešit to tím, že zůstanete v práci do noci, není nejefektivnější. Tělo ani mozek už totiž nepodává takový výkon, navíc kvůli vašim nočním návratům bude trpět i vaše rodina. Je proto leckdy lepší vyšetřit si čas další den a raději si přivstat. Po ránu se toho stihne nejvíce.

manželé2.    Zpříjemněte si pracovní prostředí


Nejproduktivnější zaměstnanci jsou tací, kteří jsou spokojení. Pokud vám to pracovní prostředí alespoň trochu umožňuje, vytvořte si svůj koutek co nejvíce podle vašich představ. K pocitu pohodlí a bezpečí stačí fotografie rodiny, milý obrázek či kytička. Pokud vaše firma nedovoluje takové výstřelky, udělejte si radost alespoň kancelářskými pomůckami ve veselých barvách. Uvidíte, že vám zelené nebo růžové lepicí lístky zvednou náladu.

3.    Nevyhýbejte se problémům


Žádný problém není tak malý, abychom jej neřešili a odložili na neurčito. Prvním krokem k odstranění problémů je totiž jeho pojmenování. Když se k potížím postavíte čelem, s velkou pravděpodobností je i vyřešíte, nebo se v jejich řešení alespoň někam posunete. Není nic horšího, než s obavami čekat, kdy vás problémy doženou.

4.    Neodkládejte úkoly


Naši předkové moudře tvrdili, že nemáme odkládat na zítřek to, co můžeme udělat ještě dnes. Člověk přirozeně odkládá zejména ty úkoly, kterých se bojí či které mu jsou nepříjemné. Je potřeba si ale uvědomit, že pokud se na ně vrhneme hned, zítra už nás strašit nebudou. A to je motivující, nemyslíte?

5.    Nebojte říct si o radu


Žádný učený z nebe nespadl a všichni se celý život musíme učit. I když jsme třeba schopní manažeři, nejsme například dobří naslouchači ve vztazích. Jednoduše každý má svou achillovu patu, na které může či dokonce někdy musí zapracovat. Pokud se tedy dostanete do situace, že si nevíte s něčím rady, nebojte se a nechte si poradit.

Určitě se v okolí najde profesně starší kolega, který vám rád předá zkušenosti. Pokud se nikdo takový ve vašem okolí nevyskytuje, zkuste kouče, který vás nasměruje. Kouč je člověk, který vám pomůže vyřešit v podstatě jakýkoliv problém a nenásilnou cestou vás nasměruje k tomu nejlepšímu řešení.

6.    Věřte si


práceSebevědomí a sebedůvěra je základem úspěchu. Jen sebevědomí lidé totiž působí na okolí schopně a získávají respekt. Pokud vaše sebevědomí pokulhává, uvědomte si své přednosti a silné stránky a od nich se odražte. Jistě zjistíte, že i vy jste výjimeční a umíte něco, co by vám mohl někdo jiný závidět. Každý den se také pochvalte za to, co se vám daný den povedlo. Na svém sebevědomí cíleně pracujte, vyplatí se vám to.

7.    Utužujte kolektiv


Mít za kolegy lidi, kterých si můžete vážit a respektovat je, je velké štěstí. Díky našim předsudkům ale často u některých ani nezjistíme, že jsou mimo zdi kanceláře hrozně fajn. Zkuste tedy někdy pozvat své kolegy do baru a uvidíte, že ledy roztají. Pokud patříte mezi šťastlivce a s kolegy vás práce baví, večerní posezení jednou za čas bude o to příjemnější. Navíc se váš kolektiv ještě utuží.

8.    Relaxujte


Nezapomínejte na důležitý relax a udělejte si několikrát týdně čas sami na sebe. Zajděte si zasportovat, s kamarády na skleničku nebo do kina. Odreagujte se a naberte síly do dalších pracovních dní. Jak už jsme si řekli, nejvýkonnější zaměstnanci jsou ti spokojení. Relax vám ke spokojenosti jistě pomůže.

9.    Užijte si volno s rodinou


V práci trávíme více jak třetinu našeho života. I z toho důvodu bychom se měli snažit trávit zbylý čas se svou rodinou. Opravdu nikdo totiž nemá rád workoholiky, kteří sice domů donesou krásnou výplatu, ale osobně je doma nepotkáte. Rovnováha mezi prací a rodinou (work-life balance) je pro spokojený život opravdu důležitá. Tyto dva světy by lidé měli oddělovat, pokud to jde a měli by mít dostatek prostoru pro svou seberealizaci (čas na zájmy, přátelé atd.).

10.    Pokud vás práce opravdu nebaví, změňte ji


Jestliže se cítíte ve své práci uvěznění a ničím vás nenaplňuje, měli byste přemýšlet o změně. Dlouhotrvající nespokojenost může snadno přerůst ve frustraci, deprese a další problémy. Pokud to jen trochu jde, porozhlédněte se po volných místech a zaměstnání změňte. Změna je přeci život.

Zdroj: ČSOB

Vendi V.
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !