Léto - čas jahodLéto - čas jahod Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Jak správně pečovat o orchideje?Jak správně pečovat o orchideje? Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online !
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 23.06. 2024
Dnes má svátek Zdeňka
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Superpotraviny jako součást zdravého jídelníčku

1. 03. 2024 | Péče o tělo
Superpotraviny jsou bohaté na esenciální živiny, vitamíny a minerály, antioxidanty, esenciální mastné kyseliny a další živiny, které podporují optimální fungování organismu. Přirozenou cestou posilují imunitní systém, podporují zdraví srdce, zlepšují trávení, snižují záněty, poskytují energii, zlepšují stav pokožky, vlasů a nehtů.

Superpotraviny jako součást zdravého jídelníčku

Díky svým výživovým vlastnostem mohou být důležitou součástí vyvážené a pestré stravy. Stačí třeba přidat lžíci chia semínek do jogurtu, dopřát si osvěžující smoothie s acai bobulemi, vyzkoušet ořechové máslo plné zdravých tuků, nebo granátová semínka bohatá na antioxidanty.

Pro superpotraviny nemusíme chodit nikam daleko. Oblíbené kysané zelí je bohatým zdrojem vitamínu C, česnek obsahuje antivirové a antibakteriální látky a také kvalitní včelí med má mnoho benefitů pro naše zdraví. Nesmíme opomenout rakytník, zázvor, zelený čaj a kakao, které vyniká vysokým podílem flavonoidů. Prospěšné je i bobulovité lesní ovoce jako borůvky, jahody, maliny, brusinky, šípek, ostružiny, bezinky, aronie nabité vitamíny, flavonoidy a látkami, které podporují zdraví a vitalitu celého těla.

superpotravinySuperpotraviny pro vaši vitalitu


    • Quinoa nabídne velké množství bílkovin, vlákniny a železa. Je unikátní tím, že obsahuje všechny esenciální aminokyseliny, což je u rostlinných zdrojů vzácné. Je ideální pro vegany a vegetariány.

    • Chia semínka jsou bohatá na omega-3 mastné kyseliny, vlákninu a bílkoviny. Posílí váš imunitní systém, dodají energii a pomohou udržet pleť krásně hydratovanou.

    • Sladkovodní řasa Spirulina je přírodním zdrojem bílkovin, vitamínů a minerálů, jako je železo a vápník. Je výborná pro zlepšení trávení a detoxikaci těla. Dodá energii na celý den.

    • Kurkuma je nejen v rámci ajurvédské medicíny považována za jedno z nejvíce léčivých koření. Obsahuje silný antioxidant kurkumin, který má protizánětlivé účinky, podporuje imunitní systém a zdraví jater.

    • Všechny druhy ořechů v přiměřeném množství, jako jsou například mandle, vlašské a lískové ořechy bohaté na zdravé tuky, vlákninu a vitamíny. Podporují správnou funkci mozku, krásné nehty, silné a lesklé vlasy. U ořechů ale vždy záleží na způsobu skladování a na stáří,

Důležité je najít rovnováhu a začlenit superpotraviny do vyvážené stravy spolu s ostatními potravinami, které poskytují různé živiny. Přestože mohou mít mnoho zdravotních výhod, není nutné je konzumovat ve velkém množství.




Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !