S úsměvem a slovy díků jsme se rozloučily. Vedle mne stojící kolega pochopil, o co v telefonátu šlo a povídá: „Měla jsi jim dát číslo na Josefa a říct, že shání výborné pojištění už pěkně dlouho!“ Oba jsme se zasmáli, za hodinu už si nikdo nevzpomněl na nějakou nabídku po telefonu.
Tato reklama, potažmo obchod, se určitě nevyhnul nikomu z nás. Někdo reaguje nepříjemně, někdo si, stejně jako já, nabídku vyslechne, malé procento lidí neodolá a nabídku přijme, pak většinou zjistí, že mu je další pojistka, dvacátý pátý mobilní tarif nebo holicí strojek vlastně k ničemu. Tohle všechno se dá ještě nějak odříct, vypovědět. Dle mne je horší, když člověk – zákazník kývne na nabídku půjčky. Půjčuje se snadno, ale hůře se to vše

Telemarketing je tu jistě již od doby Alexandra Grahama Bella, kdy použil svůj první telefonní přístroj. Rychlost přenosu zpráv, informací, reklamy byla zase o něco napřed. Byl by blázen obchodník ten, který by svůj výrobek nezkusil dostat na trh a do podvědomí lidí bez použití telefonické reklamy. Až nyní se však tato nabídka rozšířila rychlostí světla a to převážně díky mobilním telefonům, kde většina z nás dává své soukromé číslo kdekoliv a kdykoliv a pak se stává, že se divíme, kde na nás ti obchodníci berou kontakty. Např. různé sociální sítě jsou pro telemarketing a získávání kontaktů přímo tzv.“dojnou krávou“. Operátoři dostanou seznamy se jmény, čísly a pak celý den volají a nabízejí a nabízejí, snaží se být milí, přemluvit zákazníka ke koupi služby je jejich jediným cílem. Možná některé zajímá, jak se máte, ale to jen proto, aby získal Vaši důvěru. Pokud však k obchodu nedojde, telefon zavěsíte, ale na druhém konci je operátor pravděpodobně už posté v tento den zklamán z neúspěchu. Vytrvá, věří, že se vše v dobré obrátí a volá neúnavně dál. Jak už jsem zmínila na začátku tohoto článku, většina obvolaných je z tohoto již dosti rozladěna a posílá pracovníky do patřičných mezí.
Mně osobně nabídky po telefonu nevadí, nejsem na nikoho hrubá, vyslechnu si je. Je to přeci jen jejich práce, stejně tak jako reklama v televizi, ukázkové akce v nákupních střediscích a jiné. Tito lidé pracují pro nějakou společnost, pracovat chtějí, nežijí ze sociálních dávek, proto Vás prosím, mějte s nimi trpělivost a snažte se je pochopit. Společnosti takto obchodující využívají všechny možné prostředky, jak zvýšit svůj zisk a telemarketing je jednou z těchto cest. Netuším, jakou mají procentuální úspěšnost, pravděpodobně se to firmám vyplácí, jak vidíme, respektive slyšíme, nabídky po telefonu jsou tu dnes a denně. Občanům se daný druh zboží – služby dostane do podvědomí, za půl roku je opětovně osloven přes telefon a již službu využije. Jediná obrana proti tomu je: nezveřejňujte své údaje na potkání, pak budete mít klid od obchodu přes telefon.
Nákupem po telefonu oslovili Vás?
Držím pěsti, tak zlomte vaz!
Nadenica - čtenářka
ChytráŽena.cz
ChytráŽena.cz