8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty

pondělí 29.04. 2024
Dnes má svátek Robert

Dovolená Šumava

14. 12. 2013 | Česká republika

Mám svoji první opravdovou dovolenou. Pondělí 24. 8. – úterý 1. 9. 2009. Naložené auto k prasknutí, protože já musím mít vše, co kdyby náhodou… Jedna bedýnka jídla, druhá nádobí, jedna cestovní taška moje, druhá mého muže, třetí s utěrky a lékárničkou. Stan, karimatky, nafukovací matrace a spacáky. Bomba, vařič, atd.

Vyrážíme. Jsme z Náchoda, tak na Šumavu je to trošku daleko. Tak jedeme na etapy. První cíl byl zámek Orlík, přijeli jsme již po otevírací době. Fotíme pár večerních fotek a jedeme na ubytování. Je to jak na konec světa. Jedeme po štěrkové cestě přes pole a zemědělské družstvo, až se pak objevila Tvrz Holešice, naše ubytování. Moje hodnocení nic moc, personál neochotný, neupravená louka a táborové chatky plné dětiček. Stavíme stan se západem slunce a jdeme spát.

dovolená na ŠumavěRáno brzo vstáváme, vše zabalit, naložit do auta a jede se dál. Naše cesta vede na Zvíkov, odkud plujeme lodí na zámek Orlík. Prosíme o razítko, které jsme včera nestihli. Mám ráda cestování po ČR. Tak jsem si před dovolenou řekla, že si pořídíme bloček a budeme sbírat razítka z našich cest. K dnešku jich máme 581. Většinou je sbíráme po informačních centrech. Jdeme zpátky na loď a plujeme zpátky na Zvíkov. Procházkou jdeme pro razítko. Poté pokračujeme na zámek Hluboká nad Vltavou. Jdeme na prohlídku, která je velmi působivá. Odcházíme ze zahrady po 17. hodině. A máme namířeno do Autokempu Bezdrev. Krásné počasí láká ke koupání. Divila jsem se, jak daleko postačím ve vodě, nemám ráda hloubku. Byl moc hezký večer, tak jdeme na večeři. Akorát bylo večer hlučno, a spousta komárů.

Ráno znovu vše sbalit a jet dál. Mám ráda zvířata, tak jsme vyrazili do Zoo Ohrada. Přišla mi menší, ale krásná, taková útulná a úhledná. Náš další cíl - Kleť. Vyjíždíme lanovkou nahoru, jdeme na rozhlednu a hezky pěšky dolů. Super, až na kameny. Ještě se stavujeme v Českých Budějovicích koupit si cestovní židličky. Abychom mohli sedět po ránu u kafíčka na nárazníku našeho auta. Abych to blíže popsala, tak máme s sebou bombu, vařič, vodu, hrnce, hrníčky, sirky, kafe, cukr a mléko. Taky jsem vozívala i struhadlo na špagety se sýrem, atd. Dnešní večerní procházka směřuje na zámek Český Krumlov. Musíme tam být před zavřením pokladny, pro razítko. Odcházeli jsme zase pozdě. Mají zde medvědy, jako u nás v Náchodě. Jedeme do kempu. Když jsme tam byli, měli přístřešky, nyní jsem koukala na internet a již je nemají. Nevím, třeba se někomu nelíbily. Mně to přišlo jako zajímavý nápad, alespoň stan nezmokne.

Zámek HlubokáRáno jako vždy. A pak jedeme opět do Českého Krumlova. Tentokrát na prohlídku pivovaru Eggenberg. Mají to tam moc pěkné. Hned vedle pivovaru je obchůdek, nakoupili jsme pivo pro rodiče a sobě limonádu. Mám doma schované láhve. Pokračujeme na dnešní aktivitu. Terénní koloběžky, sjezd z kopce v okolí Krumlova. Trochu jsem se bála, jelo se lesem a přes hrby, ale byla to legrace. Večer po páté trávíme okolo hradu Rožmberk, pozdě, nemáme razítko.  Dnešní den končí v kempu u Lipna. Je už pozdě, jdeme na večeři. To už mě z té nafukovací matrace bolí záda. V noci bouřka a před deštěm byla úžasná světelná show blesků. Další den trávíme u vody. Okružní vyhlídková plavba, koupání a ping pong v kempu. Je mi slabo, motá se mi hlava. Balíme. Říkám, chci postel, ne stan. Hledáme pensiony na cestě, ale všechny plné. V kempech nepotřebujete rezervaci, místo se většinou najde. Rozhodla jsem, že pojedeme do dalšího možného kempu s chatkami.

Ráno jedeme do Kašperských hor do Muzea Šumavy, dále hrad Kašperk a já si beru Ibalgin, Boubínský prales - a já vidím, že mi opravdu není dobře. V kempu se měřím a 38,9  - beru si zase Ibalgin, bolí mě záda a je mi děsně. Přemýšlím, zda ukončíme dovolenou a pojedeme hned domů, nebo třeba jen do města do nemocnice. Ani jedno. Jdu ležet. Mám chuť na palačinky. Muž odjíždí do města pro vajíčka. Dělá mi palačinky, usmívám se, je mi trochu lépe.

Další den však aktivitu vzdávám. Posílám samotného muže na Povydří. Jsem si jistá, že túru 7 km tam i zpět nedávám. Celý den proležím. Kemp je opravdu útulný a moc pěkný. Prodloužili jsme si pobyt, jinam už nechci. Večerní procházka kolem řeky Otavy, která je u kempu. Je mi lépe, nejspíš to byla nějaká viróza.

Další den balíme a odjíždíme domů. Ovšem přes nějaké zastávky. Jedeme do Sušic do muzea Šumavy, mají tam Sušické sirkařství a mechanický betlém. Jdeme se projít po městě, vidíme zverimex, jdeme dovnitř, že bychom koupili něco našim mazlíčkům. Pořídili jsme jim nové záchůdky a kočičce myšičku. Pokračujeme na hrad Rábí. Dále na zámek Blatná, moc pěkný. Dále pokračujeme na Památník Vojna Lešetice. Jdeme na prohlídku, na člověka dýchá pochmurná atmosféra. Ještě se stavujeme v Příbrami v Hornickém muzeu pro razítko, prohlídku již nestíháme.

A už opravdu jen domů. Cestou na hrbolatých cestách slyšíme nějaké divné zvuky. Co to? Je to myš! V obchodě jsme si nevšimli, že vydává zvuky. Tak při otřesech, jakoby pískla. Byla jsem na Šumavě poprvé a moc se mi tam líbilo.