Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Léto - čas jahodLéto - čas jahod Jak správně pečovat o orchideje?Jak správně pečovat o orchideje?

pondělí 20.05. 2024
Dnes má svátek Zbyšek

Dobrodružný výlet do Rumunska

9. 04. 2016 | Vaše příběhy
Vzhledem k tomu, že tento semestr studuji v Bulharsku, Rumunsko odtud není nijak daleko. S mojí kamarádkou z Francie jsme se domluvily, že vyrazíme na 5 dní do Bukurešti a do okolí. Vše jsme naplánovaly do detailů, ale nakonec jsme trošku své plány změnily. Původně jsme chtěly 2 noci spát v Bukurešti a 2 noci v městě Brašov a navštívit taktéž Drákulův hrad ve městě Bran, ale nakonec jsme všechny 4 noci zůstaly v Bukurešti.

Vyrážely jsme busem z hlavního města Bulharska, ze Sofie, o půlnoci a ráno jsme už byly v Bukurešti. První den jsme si prošly hlavní památky centra, vyzkoušely místní kuchyni a navečer jsme měly sraz s klukama, u kterých jsme těch 5 dní bydlely. Kluci sice pracovali v Bukurešti, ale původem byli z Francie.

Druhý den jsme potom vyrazily do města Sinaia, což je město cca 2 hodinky vlakem od Bukurešti. Na okraji města se nachází krásný zámek Peles a klášter Sinaia. Ten den bylo dopoledne krásné počasí, ale odpoledne se zatáhlo a chvílemi i pršelo. Z centra byly vidět vrcholky zasněžených hor, kde lidé lyžovali. Původně jsme ještě chtěly vyjet lanovkou nahoru na zasněžený kopec, ale neměly jsme tolik času a spěchaly jsme na vlak.

výlet do RumunskaDalší den nám pršelo, tak jsme se rozhodly pro návštěvu paláce v Bukurešti. Palác je 2. největší budova na světě a musím říct, že je to mega rozsáhlý komplex. A to jako návštěvníci jsme mohly projít jen asi 4 % z celkové stavby. Bylo to neuvěřitelné!

A poslední den jsme vyrazily s pár lidmi do muzea Antipa a poté do parku Mogosoaia, což je park s kostelem nedaleko od Bukurešti. Počasí se nám vydařilo, protože bylo nádherných 16 °C. Další den už jsme jely domů.  Nicméně výlet jsme si užily, počasí nám relativně vyšlo, poznaly jsme mnoho fajn lidí a nových míst. Pokud tedy o návštěvě Bukurešti přemýšlíte, jděte do toho!