Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 17.08. 2017
Dnes má svátek Petra
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Světový den srdce

26. 09. 2010 | Nemoci
Dne 26. září se slaví SVĚTOVÝ DEN SRDCE (WHD), který připadne vždy na poslední neděli v září. Světový den srdce se slaví ve více než 100 zemí světa. Světový den srdce je ideální příležitostí, jak udělat první krůček k pomoci Vašemu srdíčku. Začněte právě dnes a udělejte něco pro své srdce! Že nevíte jak? Rada je úplně jednoduchá, zaměřte se na zdravější jídelníček, dostatek pohybu a také relaxaci. 

Co to vlastně srdce je?

Vaše srdíčko je svalový orgán o velikosti pěsti dospělého člověka, které se skládá z pravé síně a pravé komory a levé síně a levé komory. Uloženo ho máte za hrudní kostí, mezi plícemi. Hlavní funkcí srdíčka je udržení oběhu krve v organizmu, a je nutné pro přenos kyslíku a živin do orgánů a pro přenos mnoha různých látek mezi tkáněmi a orgány.


Jaká jsou rizika pro Vaše srdce?

Jsou to především - vysoký cholesterol, vysoký krevní tlak, genetická predispozice, nesprávná životospráva, obezita a cukrovka.

Vaše srdce pro vás pracuje celý život a na tom, jak se o něj budete starat, záleží, jakou práci pro vás bude odvádět. Dodržováním zdravého životního stylu a snahou o snížení rizikových faktorů, prodlužujete svůj aktivní život. Je důležité, abyste si uvědomili, že vlastními životními návyky můžete sami výrazně pomoci svému srdci a prodloužit a zkvalitnit svůj život. 


Co pro srdce můžete udělat?

Přestaňte kouřit, zdravě se stravujte, měli byste omezit celkový příjem tuků, preferovat tuky rostlinné před živočišnými, konzumovat dostatečné množství zeleniny a ovoce, zařadit do jídelníčku ryby a celozrnné výrobky a omezit solení. Pokud máte zvýšenou hladinu cholesterolu v krvi, měli byste zařadit do jídelníčku 2 gramy rostlinných sterolů denně. Dále byste měli být fyzicky aktivní minimálně 30 minut denně 7 dní v týdnu. Jestliže máte nadváhu nebo obezitu, upravte energetický příjem tak, aby došlo k poklesu tělesné váhy. Snídani si sněz sám, o oběd se rozděl s přítelem a večeři dej nepříteli, je stále platné přísloví. Udržujte si hodnoty cholesterolu pod 5 mmol/l u celkového cholesterolu, pod 3 mmol/l u LDL cholesterolu a pod 130/80 mm Hg u krevního tlaku. Nechávejte si zkontrolovat hladinu krevního cukru nejméně 1x ročně.

Jestliže se u vás v rodině vyskytlo kardiovaskulární onemocnění, nechte vyšetřit i vaše rodinné příslušníky. A hlavně berte léky podle předpisu vašeho lékaře.

Najděte si každý den chvilku pro sebe

Měli byste se naučit ve svém zájmu zvládat nervové vypětí a stres a nezapomínat na dostatečný spánek a odpočinek. 
Hlavně smích a dobrá nálada pomáhá nejen zlepšit den, ale také zdraví! 


Markéta
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
to bylo psane od srdce
Obrázek uživatelky
profil
Smajlíkhezky napsané
Obrázek uživatelky
profil
Markétko pěkně si to napsala. Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles