Úterý 23.04. 2024
Dnes má svátek Vojtěch

Dobrodružný zájezd do Holandska

23. 08. 2015 | Evropa

Vzhledem k tomu, že já ani kamarádka jsme už neměly moc dovolené v práci, rozhodly jsme se pro takový kratší zájezd v zahraničí – v Holandsku. Zájezd byl celkem na 4 dny a z toho 2 dny byly víkendové. Přes slevový portál jsme zájezd za celkem pěkné penízky koupily a nemohly jsme se dočkat, až pojedeme.

V den odjezdu jsme si sbalily věci. U nás v ČR byla v tu dobu pořádná vedra, tak jsme si sbalily spíše letní oblečení, ale to jsme si neuvědomily, že v Holandsku je chladněji a častěji také prší. Nicméně vyrazily jsme na odjezdové místo a po příjezdu autobusu jsme už vyrazily přes hranice. Jely jsme na noc a ráno jsme byly na místě.

První zastávkou bylo delfinárium ve městě Harderwijk, kde jsme strávili celý den. V delfináriu se nachází mnoho delfínů, tuleňů, lachtanů, plejtváků, ryb atd. Jednotlivá zvířata mají svá vystoupení několikrát denně. Hlavní vystoupení je vystoupení delfínů v aréně, které bylo úžasné. Dále je potom možné se vyfotit s delfíny, což je také zážitek. V areálu delfinária je mnoho atrakcí, hřišť a divadel pro děti. Oběd jsme si daly v místním stánku s občerstvením. Během dopoledne bylo krásné počasí, ale po obědě se zatáhlo a byla strašná zima, s čímž jsme úplně tak nepočítaly a pěkně jsme vymrzly. Nicméně i tak jsme si tento den užily. Poté jsme jely na hotel a byly jsme tak vyřízené, že jsme šly spát o půl osmé.

zájezd do HolandskaDalší den byl na plánu výlet do skanzenu Zaanse Schans, kde jsme viděli výrobu dřeváků a také jsme ochutnali originální holandské sýry. K vidění je také 6 původních větrných mlýnů. Ke koupi je tu mnoho holandských suvenýrů.

A odpoledne jsme vyrazili do hlavního města Holandska – do Amsterdamu. Já osobně byla v Amsterdamu, ale je to zhruba 4 roky zpět, takže jsem si moc nepamatovala. Prohlídka začala na hlavním místním náměstí Dam, poté jsme si prohlídli dům Židovky Anny Frankové, muzeum voskových figurín Madame Tussaud, došly jsme až na květinový trh a prohlídka skončila u muzea Van Gogh. Po cestě jsme nakoupili tradiční holandské suvenýry, došli jsme si na obídek a kávičku. Amsterdam je celkem hezké město, ale tolik lidí po ulicích jsem snad ještě neviděla a navíc všude možně byl nepořádek, což mi taky dost vadilo.

Večer jsme měli domluvenou plavbu na loďce po kanálech Grachtech. Měli jsme sraz u nástupu do lodi. Průvodce nám ukázal, kde se sejít už dopoledne, ale večer jsme to nějak nemohli najít. Začalo pršet a my byli celkem nervózní, že jsme loď nemohli najít. Nebo takto – ono na nástupišti bylo těch lodí moc. Hledali jsme loď naší společnosti, ale nic. Volali jsme průvodci, ten nám oznámil, kde už všichni ze zájezdu čekali. Asi po 20 minutách jsme loď našli a mohlo se vyjet.

Celkově výlet do Holandska hodnotím relativně pozitivně – levnější cena, perfektní doprava, super průvodce, krásné památky a nezapomenutelný zážitek při focení delfínů.