Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Velikonoční nadílka
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 26.10. 2021
Dnes má svátek Erik
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Intuitivní stravování: 5 tipů, jak jíst lépe a zdravěji

22. 07. 2021 | Diety
Život je plný stresu. Za poslední rok byla většina z nás vystavena hned několika výzvám – pandemie, trvající již více než rok, práce z domova, distanční výuka a trávení veškerého času doma s rodinou, nebo naopak v izolaci. Strava je v takto náročném období důležitější než kdy jindy. Naučte se praktikovat zásady intuitivního stravování.

V těchto situacích snadno dochází k tomu, že se jídlo místo výživy stává spíše naší útěchou. Pocuchané nervy hojíme nezdravými svačinkami s prázdnými kaloriemi, které máme neustále na dosah ruky. Velké balení chipsů chutná skvěle a můžeme díky němu na chvíli zapomenout na strasti všedního dne. Bezmyšlenkovité stravování může však vést k nárůstu hmotnosti, únavě, malátnosti a dalším nežádoucím důsledkům pro naše zdraví.


Podívejte se na pět tipů, jak jíst vědomě a zapracovat na složení svého jídelníčku.


Zapisujte si, co jíte


Účastníci nejrůznějších cvičebních programů jsou často vybízeni k zapisování počtu kroků,  počtu cvičebních sérií ču uběhnutých kilometrů, které za uplynulý týden zvládli. Proč? Je to jednoduché. Když sledujeme svůj pokrok, jsme si lépe vědomi jednak úspěchů, ale také nedostatků, na kterých je třeba zapracovat. Vedení stravovacího deníčku vám může otevřít oči. Připomene vám oněch deset sušenek, které jste si dopřáli po obědě, nebo porci brambor navíc, kterou jste si přidali u večeře. Pokud si budete zapisovat, co, kdy a proč jíte, snadno odhalíte zlozvyky, kterých je třeba se zbavit.


Zastavte se


Stává se vám často, že se přistihnete, jak jen tak koukáte do lednice či spíže, aniž byste hledali cokoliv konkrétního? Možná si v tu chvíli říkáte, proč jste vůbec do kuchyně šli. Než si vezmete nějaké jídlo, zastavte se a zeptejte se sami sebe: „Proč teď jím?“. Je možné, že vás do kuchyně nepřivedl hlad, ale nuda, vztek či únava. Pokud se zastavíte a zamyslíte, možná si uvědomíte, že jídlo není řešením daného problému. Najděte si jiné způsoby, jak bojovat s nudou, vztekem či únavou. Vyzkoušejte procházku, zavolejte přátelům nebo si připravte šálek čaje.

Prostě jezte


Naše dny jsou často hektické a uspěchané. Není potom divu, že stejně přistupujeme i k jídlu. Ve světě plném rozptýlení často využíváme jídlo jako příležitost věnovat se dalším činnostem – sledujeme televizi, odpovídáme na e-maily nebo surfujeme na internetu. Všechny tyto rušivé elementy nám znemožňují pozorně sledovat, co sníme a jaké množství. Pokud si vyhradíte čas určený pouze na jídlo, budete schopni lépe hlídat konzumované množství a pokrm si lépe vychutnat, ať už budete jíst sami, nebo s rodinou.


Zapojte smysly


Při jídle je často těžké soustředit se. Hlavou nám běží myšlenky na to, co všechno je třeba ještě v daný den udělat a stihnout. Dopřejte svému tělu alespoň 20 minut, kdy se budete věnovat výhradně tomu, co máte na talíři. Probuďte své smysly a vnímejte vůni, chuť, barvy, texturu a zvuky jídla. Díky vědomé konzumaci si každé sousto vychutnáte mnohem více a zároveň vás uspokojí menší množství jídla.

Nepřejídejte se


Zejména o svátcích si často dopřáváme porce, po kterých si musíme povolit knoflíky u kalhot. Ačkoli jsou sváteční příležitosti vzácné, mnoho lidí si tento zvyk přenáší do každodenního života a jedí, dokud nejsou zcela plní, místo toho, aby jen zahnali hlad a doplnili nezbytné palivo. Změna takových návyků může být obtížná pro ty, kdo byli vychování k dojídání porcí nebo se bojí plýtvání jídlem. Začněte snížením porcí a řiďte se radami některých odborníků, kteří doporučují nechat na talíři alespoň jedno nedojedené sousto. Jezte pomalu a vědomě. Sledujte, kdy zmizí pocit hladu, a v tu chvíli přestaňte jíst.

V dnešním hektickém světě může být obtížné obětovat čas a vnímat jak, kdy, kde a proč jíme místo toho, abychom se v myšlenkách věnovali dalším povinnostem. Intuitivní stravování nám umožňuje zastavit se a přemýšlet o tom, co jíme a jaké množství. Díky uvědomění si toho, kdy a proč jíme, a schopnosti nerušeně si vychutnat pokrm si jídlo více užijete, lépe poznáte své stravovací návyky a váš jídelníček bude výživnější a zdravější.


Zdroj, foto: Herbalife


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !

Zlaťáky