Jak správně pečovat o orchideje?Jak správně pečovat o orchideje? Novoroční předsevzetíNovoroční předsevzetí Školní rok 2020/2021Školní rok 2020/2021 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.01. 2021
Dnes má svátek Slavomír
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak správně stát a nechat proudit energii

5. 01. 2021 | Fitness
Naučte se provést rychlou a jednoduchou sebekontrolu, zda držíte své tělo správně a to kdykoli si vzpomenete.

Možná jste si při přečtení nadpisu ťukali na čelo, ale mnoho problémů pohybového aparátu je spojeno právě s úplně základními každodeními činnostmi. Kolik hodin toho během každého dne nastojíme, a pak se snažíme aspoň dvakrát týdně o nějaký zdravý pohyb. 2 x 60 minut týdně nám stěží pomůže proti 10 x 60 minutám sedm dní v týdnu. To je slušný nepoměr a proto je dobré obrátit špatné pohybové stereotipy na dobré, aby pracovali pro nás. Nedílnou součástí je také poloha spánku, ale o tom zase v dalším článku.
 

Stoj neboli správné držení těla


Důležitou roli správného držení těla hraje tkz. harmonizace svalového tonu. Jednoduše řečeno, abyste mohli stát rovně je potřeba mít svaly dostatečně protažené a posílené, jedině pak můžete stát správně rovně bez většího úsilí. Toto je ovšem kapitola sama pro sebe a vychází z důkladné diagnostiky pohybového aparátu a následně cíleného cvičení. Co však pro sebe můžete udělat hned, je sebekorekce správného držení těla.

správný postoj tělaJak zaujmout správnou polohu?


    1. Představte si na vrcholku hlavy háček a za ten vás někdo vytáhne nahoru, takto se uvolněně a zvolna vytáhněte nahoru.

    2. Postavte se zády k rovné zdi a pritiskněte paty, hýždě, lopatky a hlavně temeno hlavy ke zdi, brada s krkem svírá pravý úhel. Nezapomeňte být stále uvolněně vytažení vzhůru a párkrát tuto polohu prodýchejte nosem a jazyk mějte přitisknitý na horním patře.
 
To jste o pěkných pár centimetrů vyšší, že ano. A takovou sebekorekturu můžete dělat kdykoli a kdekoli u rovné zdi. A ještě tip - když stojíte či chodíte koukejte rovně před sebe, oči totiž určují postavení hlavy a hlava zase postavení páteře, to vám pomůže ke správněmu držení těla.
 
Protože se již delší dobu kromě cvičení fitness, zabívám také cvičení Taiti, tak vám ještě mohu prozradit, že jen při takovém držení těla může přirozeně proudit tělem energie a tak vám doporučuji zaujmout správné držení těla, kdykoli si na to vzpomenete.
Stůjte rovně a nechte proudit energii.
 
Autor, foto: Mgr. Ondřej Diviš
osobní trenér


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !