Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Zazimování begóniíZazimování begónií Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 29.11. 2021
Dnes má svátek Zina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Na co si dát pozor u cestovních kanceláří

2. 05. 2007 | Evropa

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) provedlo z důvodu nadcházející sezóny dovolených analýzu obchodních podmínek deseti cestovních kanceláří pro prodej zájezdů na období léto 2007. U každých obchodních podmínek SOS hodnotilo vedle právního posouzení jejich obsahu i vlastní prezentaci a dostupnost obchodních podmínek zákazníkům.


Vedle stále otevřeného problému cestovních kanceláří, na které SOS dlouhodobě upozorňuje, tedy na problém neuvádění konečných cen za služby cestovních kanceláří, kdy je vždy primárně komunikována cena základní bez tzv. povinných poplatků, SOS cestovní kanceláře upozornila na další pochybení.


cestovní kanceláře

Za tato nejčastější pochybení lze zejména považovat malou velikost písma obchodních podmínek cestovních kanceláří, který odrazuje od seznámení se s jejich obsahem, nemožnost zakoupit zájezd bez povinného cestovního pojištění – vázaná služba paušální platby za změnu účastníka zájezdu, pokud neodrážejí skutečné náklady na takový úkon cestovní kanceláře a ta je zároveň není schopna prokázat nastavení výše stornopoplatků v některých případech považuje SOS za příliš nadsazené a nepřiměřené.


cestovní kanceláře

Dále má výhradu na změnu ceny zájezdu ve lhůtě kratší, než stanovuje zákon (21 dní před zahájením zájezdu), požadavek na písemnou reklamaci v místě zájezdu, faktické zkracování doby trvání zájezdu v důsledku pozdních odletů, respektive brzkých příletů a výhradu neodpovědnosti cestovní kanceláře za takovou situaci, prohlášení cestovních kanceláří o neodpovědnosti za špatně poskytnuté služby cestovního ruchu, neinformování zákazníka o době jeho souhlasu se shromažďováním jeho osobních údajů a jeho možnosti tento souhlas písemně kdykoli odvolat.


SOS v současné době obdrželo vyjádření od téměř poloviny oslovených cestovních kanceláří, přičemž některé z nich informovaly o pozdějším datu odpovědi. Po získání všech reakcí bude SOS tyto odpovědi analyzovat a bude z nich vycházet v dalších jednáních s cestovními kancelářemi, a to zejména za účelem zlepšení jejich přístupu ke svým zákazníkům.



Osobní poradny má SOS téměř ve všech krajích, jejich seznam je na webových stránkách Sdružení obrany spotřebitelů.


Irena Voříšková
Chytrá Žena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
« Předchozí   1   2   3   4   5  Následující » 
Obrázek uživatelky
profil
Ano,je to pravda,že chtějí cestovkySmajlík jen vydělávat
Obrázek uživatelky
profil
Já bych třeba nejela přes cestovku, která není ověřená zákazníky. Pokud má dost špatné ohodnocení, tak tam ani nehledám zájezdy. Cestovek se pro jistotu ptám na kdejakou kravinu abych měla jistotu co vlastně platím.
Obrázek uživatelky
profil
sama bych si bez cestovky netroufalaSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Člověk musí být opatrný a snažit se vše ověřit.
Obrázek uživatelky
profil
všechny cestovní kanceláře chtějí jen vydělat,na klientech jim moc nezáleží....bohužel si to necháváme pořád líbitSmajlíkSmajlíkSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles