8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek?

Čtvrtek 02.05. 2024
Dnes má svátek Zikmund

Na kole ve Skalici

16. 01. 2013 | Cykloturistika
U nás na Slovácku se dá jezdit na kole v každé roční době. Není nic nezvyklého si vyjet třeba v listopadu. Když nemrzne, přiberete čepici či čelenku a rukavice, a jede se.

Naskytla se nám s kamarádkou možnost odvozu do Hodonína, tak toho využíváme a vydáváme se na cestu. Uvařila jsem do termosky čaj, oblékla pod bundu o tričko víc a vydala se na výlet. Z Hodonína jsme jely přes hraniční most přes řeku Moravu do Holíče a po silnici, která je i cyklostezkou do Skalice. Je to krásné, upravené město. Našly jsme tady spoustu památek. Zaparkovaly jsme kola na malém náměstíčku před krásným Domem kultury a šly probádat město. Samotný Dům kultury je skvost, je asi z roku 1905 a jsou na něm kresby Mikoláše Alše a je to práce mého oblíbeného architekta Jurkoviče.

na kole ve SkaliciHned vedle je další krásná budova Zahorského muzea. Dnes nemáme čas na prohlídku, jsme jen na krátkém výletku. Ještě se chviličku podíváme, jak přivezli vánoční strom před krásný kostel. A hledáme asi nejznámější památku ve Skalici, Rotundu sv. Jiří, a tak procházíme městem k silnici. Rotundu odděluje silnice od Kalvárie s křížovou cestou a kostelíkem s hřbitovem. Zašly jsme i tam. Byl odtud krásný pohled na celé město.

A jdeme průchodem ve hradbách zpět hledat náměstí, kde máme svá kola. Bereme kola a ještě zajdeme k Františkánskému kostelu a zjišťujeme, že je tady spousta krásných míst pro letní posezení a domlouváme se na celodenním výletě na letní dny. Sedáme na kola a jedeme Královskou ulicí jako dvě královny na konec města. Pokračujeme po silnici do 1. obce zase na Moravě, jsou to Sudoměřice. Už nás čekají jen 2 kilometry a jsme na konci naší projížďky v Petrově. Je to krásná obec s vinnými sklípky. Je tady vždy v každou roční dobu jeden otevřený. Vcházíme na malou ochutnávku a čekáme na odvoz domů. Byl to krásný asi 18km výletek.

Už se těšíme na léto, že pojedeme do Skalice na celý den...