8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek?

Neděle 05.05. 2024
Dnes má svátek Klaudi

Týden v Mariánkách

1. 12. 2012 | Vaše tipy
Od určitého věku trávím každý rok aspoň jeden týden v lázních. Tentokrát padla volba na Mariánské Lázně. Na slevovém portálu jsem zakoupila poukaz a vyrazily jsme s kamarádkou užívat si do lázní.

Hotel byl krásně zrekonstruovaný, procedur bylo dost. Měl však jednu nevýhodu, byl asi 3 km od centra. Nicméně - my chodící děvčata jsme to zvládaly na jedničku. I když po docela velkých výšlapech se mi po večeři nechtělo zase do centra, abychom obdivovaly Zpívající fontánu za tmy.     Ale... přece jsme si to nemohly nechat ujít. Zpívající fontána byla vybudována v letech 1982-1986. Autorem je architekt Pavel Mikšík. Byly jsme v Mariánkách na svátek sv. Václava - 28. září, tak jsme zažily i sváteční zpívající fontánu - ve 21. hodin se hrála sváteční Vltava, která se hraje jen při výjimečných příležitostech, Vangelisovo Dobytí ráje a 2x Bocceli. Šel nám z té krásně hudby mráz po zádech.
týden v MariánkáchOkolní kopečky nás samozřejmě zlákaly k toulkám. Procedury jsme měly ráno - chvilka oddechu a pak jsme vyrazily do kopců. Jedna toulka nás vedla krásným podzimním lesem směrem k hotelu Krakonoš, který už je v nadmořské výšce 752 m. Tam jsme si prohlédly park Bohemium, který prezentuje nejzajímavější stavby České republiky v jednotném měřítku 1:25 a zároveň seznamuje návštěvníky s českou historií. Najdeme zde zámek Červenou Lhotu, Staré Bělidlo, Rotundu sv. Jiří na hoře Říp, Minaret Lednice, věž Ještěd, letohrádek Hvězdu, Karlštejn, atd.  Po občerstvení v krásně zrekonstruované Konírně jsem zašly k dančí oboře, kde se páslo stádečko. Jakmile nás daňci zahlédli, přiběhli k ohradě a čekali nějakou mlsku. Měly jsme - cestou jsme sbíraly, kaštany i jablíčka se u nás našla.

Vyrážíme dále - cílem je rozhledna Hamelika. Postavena v roce 1876 - místní stavitel Fridrich Zicler. Rozhledna je 20 m vysoká, svým charakterem má napodobovat zříceninu hradu. Je v nadmořské výšce 722 m a je zde krásný výhled na Mariánky. Pomalu scházíme dolů kolem krásných vil z první republiky. Některé jsou již krásně zrekonstruované a některé se teprve opravují. Tady řemeslníci asi nemají nouzi o práci. Míjíme dům, kde trávil své volné dny Eduard Petiška (busta mi připomíná spíše Josefa Ladu - že by si byli podobní?). Je něco před 17. hodinou, tak jdeme ke Zpívající fontáně - dnes hrají skladbu od Hapky - Hudba pro fontánu, kterou napsal speciálně pro tuto fontánu. Nádherná hudba a fontána je krásná i za bílého dne.

Hanaj - čtenářka

Další fotografie ke článku Týden v Mariánkách:

« Předchozí   1   2  Následující »
milé Smajlík
Už je to několik let, kdy jsme se ubytovali na nějaké ubytovně za Mariánskými Lázněmi.....prošli jsme si Karlovy Vary i Mariánské Lázně i Františkovy Lázně....všude krásně..máme krásná lázeňská města.....v Mariánkách mě uchvátila fontána, večer obklopena lidmi, kteří se těšili na zpívající nebo-li hrající fontánu...byla jsem tenkrát i dojatá, protože jsem měla to štěstí, že fontána hrála Smetanovu VltavuSmajlík
s manželom a dvoma deťmi celé dva týždne na rekreácii. Nemali sme síce procedúry, ale sme bývali v penzióne pri hlavnej ceste oproti fontáne a blízko promenády. Pochodili sme všetky blízke kopce, zúčastnili sme sa celá rodina orientačných pretekov, kŕmili sme v jazierku kačice a ostatný čas sme trávili pri fontáne a na blízkom prírodnom kúpalisku. Je odvtedy viac ako 20 rokov a aj keď som už ostala len sama, túžim sa tam raz vrátiť
Smajlík pokud budete mít možnost, zajeďte pobejt...
Známé lázně,ale já je bohužel nepoznala.