Novoroční předsevzetíNovoroční předsevzetí 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout Velký roční horoskop na rok 2018Velký roční horoskop na rok 2018 Velikonoční beránek nejoblíbenější receptyVelikonoční beránek nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 19.02. 2018
Dnes má svátek Patrik
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Zásady zdravého spánku

14. 11. 2006 | Péče o tělo

Ve spánku strávíme třetinu našeho života. Proto je jeho kvalita pro nás tak důležitá a ovlivňuje nám i náš život a životní styl. Nekvalitní spánek nás vede k celodenní ospalosti, depresi, zvýšené únavě a např. při řízení auta i k nesoustředěnosti. Je vědecky prokázáno, že nekvalitní spánek narušuje náš imunitní systém, zvyšuje riziko různých civilizačních chorob a může způsobovat vysoký krevní tlak. Více než 40% naší populace trpí občas nespavostí, a to z různých důvodů. Tzv. MIKROSPÁNEK stojí za velkým množstvím dopravních nehod.


Někomu stačí spát 6 hodin denně, někdo potřebuje hodin 8. Délka spánku je individuální, normální bez jakýchkoliv závad se považuje 6 – 9 hodin spánku denně.



Zásady zdravého spánku:

  • 4 hodiny před spaním nepijte žádné nápoje, které obsahují kofein

  • 3-4 hodiny před spaním nejezte žádná těžká jídla, necvičte

  • 2 hodiny před spaním nekuřte

  • teplota vyhovující klidovému spánku je 18-20 °C, místnost nepřehřívejte, měla by být vyvětraná, ale bez průvanu, bez rušivého hluku

  • choďte spát a vstávejte vždy ve stejnou dobu, a to i o víkendu a o dovolené

  • choďte spát až tehdy, cítíte-li se ospalí

  • postel používejte jen na spaní a k sexuálním hrátkám – NE k práci a sledování televize nebo dokonce k jídlu

  • před spaním si dopřejte sklenici vlažného mléka nebo teplou koupel, rozhodně se Vám bude lépe usínat

  • pokud opravdu nemůžete usnout, vstaňte z postele a běžte se trochu projít (ne k ledničce) nebo si můžete číst

  • léky navozující spánek neužívejte dlouhodobě, maximálně 1-2 týdny a vždy na základě doporučení lékaře

  • místo léků vyzkoušejte uklidňující čaje – meduňku, třezalku apod.


  • Trpíte-li nespavostí delší dobu, jste-li ospalí přes den nebo máte jiné výraznější obtíže ve spánku, vyhledejte lékařskou pomoc.



    A co postel?

  • Při spánku je důležitá správná poloha těla. Jak v poloze na zádech, tak v poloze na boku musí být páteř podepřena ve svém přirozeném tvaru. Tím se ve spaní uvolní svalstvo, klouby i vnitřní orgány.

  • I matrace musí vyhovovat přirozenému zakřivení těla, v případě extrémů může být narušen krevní oběh. Tělo byste neměli mít hluboce zabořeno a ležet v dolíku. Nesnadné otáčení může vést k narušení spánku.

  • Matrace musí odpovídat vnitřním rozměrům postele.

  • Postel by měla být alespoň o 25 cm delší než je naše výška a 90 cm široká, dvoulůžko 160 cm.

  • Ve spánku se kromě potu vylučují z těla různé další látky, proto lůžkoviny nezastýlejte, aby mohly v průběhu dne větrat.

  • Všechny lůžkoviny, matrace apod. musí být zdravotně nezávadné, nejlépe z přírodních materiálů.



  • Dobrou, ničím nerušenou noc!


    Hana Nováková
    ChytráŽena.cz



    Tento článek také můžete
    * Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
    Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
    TISK Vytisknout Linkuj


    Komentáře
    « Předchozí   1   2  Následující » 
    Obrázek uživatelky
    profil
    syn mě moc nenechá,ale také spím ráda...a když to jde,tak i po obídku,to je pohodičkaSmajlík
    Obrázek uživatelky
    profil
    Není nad špunty do uší,alespoň trochu tlumí,vyzkoušeno po noční.
    Obrázek uživatelky
    profil
    Ráda bych si přispala, ale to by mi museli dovolit sousedi nad hlavou, o těch víme od rána od 5 a i ve 3 hodiny ráno jsou ještě slyšet, takže nemůžu říct, že bych měla klidný spánek, a to nemluvím o tom jejich synáčkovi dvouletém, který dokáže dělat takový hluk, jako kdyby jich tam bylo 10 Smajlík Jéé, kdyby mi tak někdo mohl poradit, co s takovými sousedy máme dělat, byt mají v OV, takže s tím asi nic dělat nepůjde. A to nemluvím o tom, že jim pořád něco padá na dlažbu a plovoučku, není hodina, kdy by nebyl klid Smajlík Tak si říkám, co jsme komu udělali. A to nemluvím o těch jejich hádkách a to před tím dvouletým klukem, co pak z toho dítěte vyroste. Asi si budu muset jednou dát pořádně do trumpetky a pak se snad vyspím Smajlík Smajlík Smajlík
    Obrázek uživatelky
    profil
    moc ráda spím
    Obrázek uživatelky
    profil
    a stres preč
    Aktuální soutěže
    Komerční prezentace
     
     
     
    Náš tip

    Dopřejte si krásná česká plastová okna.

    Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

    NAVŠTIVTE NÁS ...
    PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

    Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
    Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles