Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 25.04. 2024
Dnes má svátek Marek
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Čas dovolených se blíží

27. 06. 2009 | Praktické rady
Už jen několik málo dní nás dělí od příchodu pravého astronomického léta a období letních relaxací. Každoročně se na Sdružení obrany spotřebitelů obracejí lidé s dotazy, které se týkají výběru dovolené, náležitostí cestovní smlouvy a v neposlední řadě i reklamací nepříliš povedených zájezdů.

Základem každé spokojené dovolené je písemná cestovní smlouva, ve které bude dovolená přesně popsána – ubytování, strava, doprava a samozřejmě cena zájezdu včetně storno poplatků.

„Spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit, ale musí počítat s tím, že si cestovní kancelář naúčtuje storno poplatky z ceny zájezdu. Jejich výše se pak bude lišit podle počtu dní zbývajících do odjezdu na dovolenou.“ říká tiskový mluvčí SOS Jan Mišurec.

Čas dovolených se blížíMnohdy jsou také spotřebitelé nespokojeni s kvalitou poskytnutých služeb či tyto služby vůbec neodpovídají cestovní smlouvě. V tomto případě by spotřebitelé měli již na místě tyto služby, ať už je to ubytování, strava či fakultativní výlet, reklamovat u místního delegáta a sepsat s ním reklamační protokol.

„Všem spotřebitelům také doporučujeme, aby si vše důkladně zdokumentovali, vyfotografovali, natočili. Zajistí si tak nezvratné a důležité důkazy pro další řešení jejich reklamace,“ říká tiskový mluvčí SOS a dodává: „Zájezd mohou spotřebitelé reklamovat ve lhůtě 3 měsíců od návratu domů.“

Cestovní kancelář musí reklamaci vyřídit do 30 dnů od podaní reklamace. V případě, že CK reklamaci neuzná, může se spotřebitel obrátit na mimosoudní řešení sporů, tzv. ADR nebo musí vše řešit soudní cestou.

Další velmi palčivou otázkou spotřebitelů je délka zájezdů. Často se totiž stává, že spotřebitelé odlétají první den pozdě večer a vrací se poslední den velmi brzy ráno. Bohužel, tímto jednáním cestovní kancelář žádný zákon neporušuje a tiskový mluvčí SOS Jan Mišurec k tomuto dodává: „Je zvykem, že první a poslední den dovolené je určen k dopravě, ale již nikde není uvedeno, v jaké části dne musí být tato doprava uskutečněna. Stačí tedy, abyste v první den vaší dovolené byli odbaveni na letišti a již je to počítáno jako den strávený na dovolené. Obdobně toto platí v případě návratu domů.“

V neposlední řadě bychom chtěli spotřebitelé upozornit na to, aby při sjednávání spotřebitelských úvěrů na zaplacení dovolené byli velmi opatrní a přečetli si celou smlouvu včetně obchodních podmínek. Často je totiž zájezd vyjde i na dvojnásobnou cenu původní ceny dovolené a splácejí ho velmi dlouho za velmi nevýhodných podmínek.

Čtěte také:
Dovolená v létě - jak si ji opravdu užít
Cestování po exotických zemí se znalostmi
Jak zabezpečit byt a dům - pozor na okna a dveře!

Zdroj: SOS

Lydias
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !