8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek?
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 04.05. 2024
Dnes má svátek Květoslav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Bijte se za svá práva klidně i na dovolené

11. 07. 2010 | Praktické rady

Blíží se dovolená, termín je vybraný, zájezd také, v tomhle hotelu se bude krásně odpočívat. Byla to tedy práce vybrat z té široké nabídky, ale ta nejlepší dovolená se našla a je zaplacená. Teď už stačí jen zabalit a vyjet.


Ale co když to nebude tak jednoduché. Po příjezdu přichází rozčarování. Hotel vypadá jinak, než na fotkách, tenhle domek přece nemůže mít nic společného se čtyřhvězdičkovým hotelem. A ještě ke všemu z okna opravdu není vidět na moře, vypadá to spíš jako zeď. I to se může na dovolené stát, ačkoli by si to rozhodně nikdo nepřál. Co v takových situacích dělat? Jak se bránit?


dovolenaJsou prostě situace, které by nikdo na dovolené rozhodně zažít nechtěl. Dá se tomu i předejít a to tak, jak radí odborníci - především si pečlivě přečíst smlouvu s cestovní kanceláří a informovat se na všechny podmínky zájezdu. A v případě nedodržení podmínek ze strany cestovní kanceláře jednat rychle a nenechat se odbýt.



Tak tohle má být čtyřhvězdičkový hotel? To snad ne…


Pokud se stane, že zájezd, hotel, lokalita nebo cokoli dalšího neodpovídá objednanému, tedy tomu, co je sepsáno ve smlouvě a také zaplaceno, tak se vyplatí jednat ihned. Zavolat přidělenému delegátovi, nebo přímo zástupci cestovní kanceláře a tyto nedostatky reklamovat a žádat nápravu.


Kontakty, na koho se obrátit s žádostí o pomoc v nesnázích v průběhu zájezdu, by měla každá cestovní kancelář poskytnout předem a rovněž návod jak postupovat by měl být uveden i v cestovní smlouvě nebo ve všeobecných podmínkách. Jedná se většinou o kontakt na místního zástupce cestovní kanceláře, případně i o místní zastupitelský úřad,“ uvedl Martin Grubner.


Je samozřejmě možně, že si někteří nebudou chtít kazit dovolenou i přes nedostatky na místě. Pokud by to tak bylo, i tak je možnost se bránit. Nedostatky na dovolené se dají řešit i zpětně. Lhůta, ve které je možné stížnosti uplatnit, je tři měsíce od skončení zájezdu. Během těchto tří měsíců je možné reklamovat poskytnuté služby, vytknout nedodržení smlouvy a uplatnit další práva spojená s porušením povinností cestovní kanceláře.


Nejlepší je ale přijít co nejdříve. V případě, že se zájezd neuskutečnil, se lhůta k uplatnění reklamace a dalších s tím spojených práv počítá ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle původní cestovní smlouvy. Po uplynutí této lhůty možnost uplatnit reklamaci zaniká.


Tohle jsem si opravdu neobjednala, vraťte mi peníze!


dovolenaPokud služby, prostředí nebo cokoli dalšího nevyhovuje smluveným podmínkám, je cestovní kancelář povinna toto hned napravit, případně vyrovnat cenový rozdíl, pokud je klient nucen využít levnější služby, než si sjednal. Jestliže zákazník nechce na nabízené opatření v případě problému přistoupit, má cestovní kancelář povinnost klientovi vrátit rozdíl v ceně,“ řekl Grubner.


Ideální však je, pokud se stane, že cokoli neodpovídá představě a podmínkám ve smlouvě, jednat ihned. Určitě se to vyplatí. Pro pozdější reklamaci v cestovní kanceláři si zajistit dostatek důkazního materiálu. To například znamená nafotit si všechny věci, které neodpovídají – špatný výhled, otlučený nábytek, chybějící vybavení, neuklizenou koupelnu a tak dále.


Neodpovídající výhled třeba na popelnice, nebo výjezd z garáže si nechat potvrdit od zaměstnanců hotelu. Za krásný výhled si sice klient musí ve většině cestovních kanceláří připlatit, o to větší je pak rozčarování, pokud výhled neodpovídá. A proto je třeba za svými právy stát. Nebát se a svou nespokojenost cestovním kancelářím sdělit a doplnit pokud možno důkazy – třeba právě fotografiemi. V reklamačním řízení má pak cestovní kancelář povinnost peníze třeba za lepší výhled vrátit.


Nejdřív buďte v obraze – přečtěte si cestovní smlouvu – pak se rvěte za svá práva


Rozhodně také pomůže před podepsáním a zaplacením si přečíst potřebné dokumenty – hlavně cestovní smlouvu a pak všeobecné obchodní podmínky dané cestovní kanceláře. V cestovní smlouvě by měla být detailně popsána poloha, kategorie, stupeň vybavenosti a hlavní charakteristické znaky ubytování.


Je-li součástí zájezdu doprava, i ta by měla být detailně popsána – tedy druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku, údaje o trase. Pokud je součástí i stravování, neměl by chybět popis způsobu a rozsahu stravování. A pokud jsou v nabídce další doplňkové výlety, podmínky účasti musí být také součástí smlouvy – výlety jsou třeba podmíněny počtem osob, které se na ně přihlásí, což ve smlouvě musí být specifikováno.


Všeobecné podmínky pak zákazníkovi osvětlí, na co má nebo nemá nárok a jak se svých práv může domáhat. Takto informovaný zákazník může relativně v klidu odjet na dovolenou, a pokud už se stane něco neočekávaného, bude alespoň vědět, co může žádat a od koho.  Může se tedy daleko lépe bít za svá práva a nedá se tak lehce uchlácholit výmluvami.


Ve smlouvě je vše – co a kdy dělat, jak se bránit, na koho se obrátit


dovolenaVe smlouvě musí být uveden způsob, jakým má zákazník uplatnit své nároky. Pokud cestovní kancelář poruší své povinnosti, má klient právo hned se proti tomu ohradit. V každém případě se vyplatí nic nenechat náhodě a vše zdokumentovat pro případné další řešení problému. Například špatný pokoj nebo lokalitu si nafotit, případně místního delegáta rovnou přivést na místo a vše mu ukázat. Tak se dá předejít pozdějším nesrovnalostem.


Každá cestovní kancelář odpovídá za porušení závazků, které vyplývají z uzavřené cestovní smlouvy. A to i v případě, pokud jde o služby, které pro cestovní kanceláře zajišťuje subdodavatel. Pokud cestovní kancelář sjednané podmínky poruší nebo nedodrží, může klient okamžitě odstoupit od smlouvy. Klient pak má právo na vrácení peněz a cestovní kancelář je pak povinna je vrátit a nemá ani nárok na jakékoli odstupné. Klient má v takovouto chvíli dokonce i stále právo na odškodné, pokud by ho vzniklá situace poškozovala.


A rada od odborníků na konec: Číst, číst a ještě jednou číst, rozhodně se to vyplatí!


Zdroj: Grubner legal.cz


Vendi V.
ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
ono to zavisí aj od cestovky, ako sa správajú jej delegáti
Obrázek uživatelky
profil
v bulharsku su napr. tie požiadavky na kvalitu iné
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles