8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek?
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 29.04. 2024
Dnes má svátek Robert
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Cyklistika má zelenou

17. 07. 2009 | Fitness
Do popředí zájmu se dostávají dlouho očekávané změny pro cyklisty ve městech. Možná si odpovědní lidé uvědomili, že zájem o cyklistiku obyvatel stále sílí, nebo se poohlédli do zahraničí, kde je běžné se přepravovat městem na kole a pravidla silničního provozu po městě jsou k tomu upravena, navíc je vytvořena i cesta pro cyklisty. Například Německo v posledních letech hodně podporuje cyklisty a také vytváří pro ně podmínky.


V Plzni je vstřícným krokem alespoň možnost přepravovat se s kolem v tramvajích. Na návrh plzeňské cyklokomise byla dočasně povolena přeprava jízdních kol v tramvajích. Ale bohužel nejde pouze o dobrou zprávu. Převoz bude časově omezen, bude pouze v létě, od 1. června 2009 do 31. října 2009 a za kolo se bude platit jízdné. Po zkušebním období bude přeprava cyklistů v MHD přehodnocena a pak se uvidí.

Cyklistika má zelenouPůvodním účelem této změny je pomoci zejména rekreačním cyklistům návrat z cyklovýletu při nepřízni počasí, nedostatku sil, k překonání nepříjemného úseku. Použití při přepravě do zaměstnání, či do školy je v současné době nereálné.

Jízdní kola je dovoleno přepravovat jako spoluzavazadlo v pracovní dny v době od 4:30 do 6:00 a od 18:00 do 24:00 a o víkendech a státních svátcích v tramvajových vozech PmDP, a.s.

Cestující je povinen nastupovat a vystupovat pouze dveřmi označenými pro přepravu dětského kočárku a kolo umístit ve vyhrazeném prostoru pro kočárky. Při přepravě je cestující povinen zabezpečit kolo proti samovolnému pohybu a učinit taková opatření, aby nedošlo ke znečištění nebo poškození ostatních cestujících nebo zařízení vozidla a smí se přepravovat vždy nejvýše 2 kola ve vyhrazeném prostoru.

Dětský kočárek má samozřejmě před kolem přednost. Jedna osoba může přepravovat pouze jedno jízdní kolo. A také záleží na řidiči, který může přepravu dětského kočárku, nebo jízdního kola odmítnout, jestliže frekvence cestujících tuto přepravu neumožňuje.Osoby mladší 12 let mohou přepravovat kolo pouze v doprovodu osoby starší 18 let.

Pro cyklisty se v Praze zásadně mění podmínky k jízdě. Už nemusíte kličkovat mezi auty. Protože na vybraných úsecích místních komunikací mohou cyklisté využívat vybrané pruhy pro autobusy MHD, v souladu s usnesením Rady hl. m. Prahy. Jedná se o vyhrazené pruhy pro autobusy MHD a nově i TAXI v pravém jízdním pruhu. V jiném případě by cyklisté byli nuceni jet mezi dvěma souběžně jedoucími pruhy, což je podle platných technických podmínek i podle názoru Policie ČR z hlediska jejich bezpečnosti nepřijatelné.


Motoristická veřejnost se tedy může v Praze setkat kromě základního provedení s dalšími dvěma druhy označení vyhrazených pruhů pro více druhů vozidel:
1. BUS MHD a TAXI
                                   2. BUS MHD, jízdní kolo a TAXI


Podle odhadu se jedná celkem o téměř 2 km vyhrazených pruhů. Jedná se Cyklistika má zelenouzatím, stejně jako v Plzni o první etapu a podle konkrétních podmínek lze předpokládat další rozšíření.

Jízdní kolo v městském prostředí rychlejší než osobní automobil. Z hlediska praktického i z hlediska platné legislativy je nutné upozornit na skutečnost, že přejíždí–li řidič vozidla, pro které je vyhrazen jízdní pruh (tedy i cyklista) z vyhrazeného jízdního pruhu do přilehlého jízdního pruhu, řidič vozidla jedoucího v tomto pruhu mu to musí umožnit snížením rychlosti, popřípadě i zastavením vozidla.


Takže doufejme, že kromě cyklistických rekreačních tras bude více umožněno cyklistům ve městě se bezpečně pohybovat. Nemusím určitě dodávat, že jízda na kole je pro lidský organizmus doporučována a o ekologii ani nemluvě. A ještě rada pro spotřebitele, nezapomeňte si vzít ve městě helmu, stále jste účastníky silničního provozu a také průběžně kontrolujte seřízení kol, osvětlení, a účinnost brzd. Při setmění je nutné řádné osvětlení, je lépe mít odrazky i na oblečení.


Zdroj: SOS

Lydias
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
tak tady na jihu čech je cyklostazek dost a můžu vám říct, že cyklisti klidně jedou po silnici, ačkoliv je cyklostezka jen metr od té silnice... takže asi tak... já s malou jezdím po stezkách, na kanále nebo okolo lipna je moc krásně
Obrázek uživatelky
profil
Mně se zatím nezdá, že by toho někdo pro cyklisty moc udělal. Ve městech nemohou jezdit téměř nikde.
Obrázek uživatelky
profil
bohužel ne všude jsou cyklostezky, mnohde není ani pásek na silnici, kde by měl cyklista vymezený prostor,
řidiči jsou natolik bezohlední, že cyklista nemá šanci při jejich vzájemném se předjíždění mnohdy ani udržet na silnici, a musí volit cestu sjet...je-li tam vůbec do škarpy a nebo mimo silnici.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles