Čas malinČas malin Borůvky - víte o nich všechno?Borůvky - víte o nich všechno? Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty Školní rok 2020/2021Školní rok 2020/2021
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 10.08. 2020
Dnes má svátek Vavřinec
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

5 důvodů, proč v létě vyrazit do sauny

17. 07. 2020 | Péče o tělo
Každoročně vyšší letní teploty lákají spíš na koupaliště nebo na zmrzlinu než do vyhřáté sauny. Komu by se taky chtělo do ještě většího horka? I když se to může zdát až neuvěřitelné, tak právě sauna je přes léto důležitá a může pomoci nejen s lepším zvládáním veder a budováním imunity, ale je prospěšná i z jiných hledisek.

Ne nadarmo je mezi severskými národy, u nichž má saunování dlouhou tradici, léto tím nejdůležitějším saunovacím obdobím. Zbývá nám totiž jen pár měsíců, kdy tělo nebudou oslabovat výkyvy počasí a další vlivy, a můžeme si připravit imunitu na nadcházející měsíce. Přinášíme vám pět tipů, proč byste se v létě měli do sauny vydat.

1)      Letní horka vás nezaskočí

Ve zvládání letních teplot, které se mnohdy drží nad hranicí 30 °C, má saunování nezastupitelnou funkci. Přispívá totiž k automatické termoregulaci těla, které pak lépe zvládá nejen vysoké teploty, ale také jejich náhlé změny při přechodu mezi venkovními a klimatizovanými prostory. Odborníci doporučují, aby rozdíl mezi klimatizovanou místností a venkovním prostorem byl maximálně 5 °C, ale hlavně při vysokých venkovních teplotách tento rozsah dodrží málokdo. Právě tyto teplotní rozdíly bývají důvodem takzvaných nemocí z klimatizací, mezi něž patří letní rýmy, angíny, záněty dutin a podobně. Klimatizace také často neprocházejí pravidelným čištěním a stávají se podhoubím pro různé plísně, bakterie a roztoče, které mohou kromě nemocí rozbouřit i alergie. Pravidelné saunování vám pomůže zvládnout letní horka, navíc přispívá také k omezení pocení těla a odbourává pocit únavy a nevolnosti z veder.

sauna2)       Lepší psychická pohoda

Dnešní uspěchaná doba a psychicky náročná zaměstnání jsou mnohdy důvodem srdečních onemocnění. Za posledních 15 let se navíc počet podnětů, které nás drží v ustavičném stresu, zdvojnásobil. Doba je rychlejší a třeba díky chytrým telefonům pracujeme prakticky neustále. Mnohdy ani netušíme, co je spouštěčem stresu v našem životě. Ke zklidnění těla i mysli přispívá právě sauna. Pro mnohé lidi je právě tento benefit důvodem, proč do sauny chodí, protože hlavně během života ve městě je prakticky nemožné najít místo, kde člověk vypne a neruší ho žádné okolní podněty. Ke zklidnění a pohodě v sauně přispívají i aromaterapie, bylinkové sauny a vůně, které dokážou celou mysl kompletně zrelaxovat.

Při saunování se, stejně jako při sportu, do těla uvolňují i endorfiny, tzv. hormony štěstí, které se projevují jako návaly euforie. Pravidelné návštěvy sauny mají na psychiku dlouhodobý účinek, stavy blaženosti tak člověku vydrží déle a sauna nám pomůže k celkově lepší psychické odolnosti i pohodě. Odborné studie navíc dokázaly pozitivní vliv sauny na léčbu depresí a jiných nervových onemocnění.

3)      Hubneme do plavek

Pokud se snažíte hubnout do plavek, svatebních šatů nebo pro svůj dobrý pocit, tak byste neměli zapomínat na saunu. U třicetiminutového pobytu v sauně se totiž zapotíte stejně jako při běhu na tři kilometry. Díky ohřátí těla dochází k rozpouštění tuku a pocení zase spustí proces ochlazování těla, který urychluje spalování. Saunováním se navíc zbavíte toxinů, které bývají příčinou tuku v podkoží. V neposlední řadě pak sauna posiluje metabolismus, který je pro hubnutí také klíčový.

4)      Lepší sportovní výkony a žádná zranění

Léto znamená pro mnoho lidí více pohybových aktivit, kterým se ovšem věnují jen v této části roku. Ať už vyrážíte na kolo, brusle, plavat nebo na výlety do přírody, tak se jedná o zátěž, na kterou tělo není zvyklé. Saunu byste po takovýchto aktivitách určitě měli zařadit. A to i v případě, že se sportování nebo tréninku věnujete aktivně celý rok. Snížíte šanci na zranění, protože sauna působí skvěle při regeneraci svalstva, šlach a kloubů.

Saunování pomáhá i při samotném tréninku, protože se při něm zvyšuje a uvolňuje růstový hormon, který je potřebný k celkové vitalitě a dobrým sportovním výkonům. Má totiž příznivý vliv na mikrotraumata šlach, svalů, kloubů, což vede ke snížení svalového napětí a tím i k prohloubené relaxace a k následnému rychlejšímu vzpamatování se po tréninku. Začátečníkům může prospět při pozitivním ovlivnění funkčních poruch, jako je například snížená imunita, nebo jako pasivní forma tréninku. Sauna totiž působí jako mírný kondiční trénink a tělo v horkém prostředí zažívá zátěž jako při sportu v narušeném životním rytmu, a následkem je vliv na zlepšení fyzické kondice. Nepomůže vám, abyste uběhli maraton, ale při pravidelných celoročních návštěvách sauny, se už nebudete zadýchávat při cestě do schodů a určitě se bude celkově cítit lépe fyzicky i psychicky.

5)      Zlepšuje celkové zdraví

Kromě toho, že vám sauna pomůže se zvládáním letních veder, hubnutím, sportováním a celkovou pohodou, má ještě jeden, možná důležitější efekt. Pravidelné návštěvy sauny totiž podporují celkovou imunitu těla a pomáhají při léčbě a prevenci některých respiračních onemocněních. Pro kýžený efekt je ale saunu potřeba navštěvovat pravidelně a hlavně dlouhodobě, protože i takové posílení imunity nějakou dobu trvá.

Nemoci se o nás pokoušejí celý rok. Nečekejte proto s posilováním imunity až na podzim, ale udělejte něco pro své zdraví tím, že se začnete saunovat už teď.

Zdroj, foto: Saunia


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !