Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 18.10. 2017
Dnes má svátek Lukáš
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

5 nejčastějších dotazů u zpožděných a zrušených letů

7. 09. 2015 | Praktické rady
Při zpoždění letu o více než 3 hodiny či při jeho zrušení má cestující nárok na kompenzaci od 250 do 600 EUR. Nárok vyplývá z evropského nařízení, kterým se stanovují kompenzace v letecké dopravě.

Aerolinky vyplácet odškodnění nemusejí, pokud byla příčinou zrušení či zpoždění letu skutečnost, kterou nebyly schopné ovlivnit např. stávka na letišti nebo nepřízeň počasí. Problémy v letecké dopravě však vždy nejsou takto jednoduché a k jednotlivým případům se musí přistupovat individuálně.

1. Měli jsme odletět na prodloužený víkend do Paříže. Dva dny před odletem nám letecká společnost oznámila, že náš let ruší. Měli jsme již zaplaceno ubytování. Jaký máme nárok na odškodnění?

Pokud byl Váš let zrušen dva dny před jeho uskutečněním, máte nárok na kompenzaci, kterou stanovuje nařízení EU. V tomto případě by se jednalo o 250 EUR na osobu. Aerolinky by Vám navíc měly vrátit peníze za letenku a proplatit částku, kterou jste již uhradili za nevyužité ubytování.

5 nejčastějších dotazů u zpožděných a zrušených letů2. Letecká společnost nám oznámila, že let, kterým jsme měli letět za dva měsíce je zrušen. Co můžeme po letecké společnosti požadovat?

Jestliže aerolinky do 14 dní před odletem oznámí zrušení či posunutí letu, nevztahuje se na ně nařízení EU a nárok na odškodnění tedy nevzniká. Jsou však povinny klientům vrátit plnou cenu letenky.

3. U letecké společnosti jsme měli zakoupeny letenky do New Yorku z Prahy s přestupem v Londýně. Letadlo z Prahy mělo zpoždění a my jsme nestihli navazující let do NY. Museli jsme deset hodin čekat na další spoj. Máme nárok na odškodnění?

Pokud bylo Vaše zpoždění v konečné destinaci, v tomto případě v New Yorku, delší než 3 hodiny a nebylo způsobeno okolností, které nemohla letecká společnost zabránit, máte nárok na odškodnění až 600 EUR.

4. Kvůli technické závadě došlo ke zpoždění letu o dvě hodiny, a proto jsem nestihla navazující letadlo. Druhou letenku jsem měla zakoupenou u jiné společnosti než u letu prvního. Mohu požadovat paušální kompenzaci nebo i proplacení navazující letenky?

Zpoždění bylo nižší než tři hodiny, a proto nenáleží paušální kompenzace dle evropského nařízení i přesto, že příčinou zpoždění byla závada na letadle, která by měla jít k tíži dopravce. V tomto případě by obecně letecká společnost za zpoždění nesla odpovědnost a byla by tak povinna k náhradě vzniklé škody, tedy i ceny propadnuté letenky. Nicméně cestujícím doporučujeme, aby vždy mysleli na časovou rezervu mezi navazujícími lety, aby se dopravce nemohl odvolávat na nedbalost ze strany cestujícího.

5. Měli jsme zakoupeny letenky u evropské letecké společnosti, ale let začínal mimo EU. Letadlo mělo technickou závadu a do konečné destinace jsme dorazili o 5 hodin později. Mohu žádat náhradu škody, i když let nebyl uskutečněn z území EU?

Ano, v tomto případě lze žádat odškodnění dle nařízení. Nařízení Evropského parlamentu a Rady se vztahuje na všechny letecké dopravce mající sídlo v EU, i když byl let ze třetí země do EU. Také se týká i všech letů, které odlétají z letiště umístěného v  EU.



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
užitečné rady..je dobré toto vědět..Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles