Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Likér ořechovka - nejoblíbenější receptyLikér ořechovka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 22.09. 2018
Dnes má svátek Darina
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Amarant, zapomenuté zrno boha!

29. 05. 2015 | Péče o tělo
Většině z nás málo známá pseudoobilnina, bude nově k dispozici téměř ve všech regálech. Amarantová semena označovaná jako „svaté zrno“, jsou plná zdraví prospěšných látek, které působí antioxidačně a mohou náš organismus ochránit například před rakovinou. Můžeme si na nich pochutnat při snídani, svačině či obědě.

Amarant je jednoletá mnohosemenná bylina s českým názvem laskavec. Řadíme ho k nepravým obilninám. Pochází ze střední Ameriky, kde byl znám již v době Aztéků, Inků a Mayů, kteří jej označovali jako „svaté zrno“. Amarantová semínka mají v kuchyni všestranného zastoupení, dají se použít samostatně jako cereálie, nebo semletá v podobě mouky, pražená nebo naklíčená.

Právem patří mezi super potraviny, je velmi chutný a vyznačuje se lahodnou oříškovou chutí. Na snídani lze připravit výbornou kaši z amarantových vložek či kombinace ovesných vloček a amarantu, na svačinu můžeme konzumovat amarantový chléb nebo křupky a na obědy či večeři lze použít Amarant jako přílohu, v kombinaci s jinou obilninou nebo pokrm z amarantové mouky.

Amarant, zapomenuté zrno boha!Jaké jsou hlavní výhody amarantu?

•    Semena mají vyšší výživovou hodnotu než obilniny díky vyššímu obsahu bílkovin (až 2x), tuků, některých vitaminů (B2, niacin a vitamin E), minerálních látek (např. vápník), stopových prvků (železo)  a vlákniny.
•    Bílkoviny amarantu mají vyšší obsah esenciálních aminokyselin než obilniny, čímž se podobají živočišným bílkovinám, takže je amarant vhodný např. pro vegetariány.
•    Obsahuje prospěšné nenasycené mastné kyseliny, hlavně kyselinu olejovou a linolovou - prevence bolestí a poškození kloubů a kloubních chrupavek, zpomalují stárnutí mozku.
•    Obsahuje skvalen, což je látka s antioxidačními účinky, která podporuje imunitní systém, regenerační schopnosti organizmu a příznivě snižuje tvorbu cholesterolu v krvi.
•    Listy v čerstvém stavu obsahují poměrně významné množství vitaminu C, karotenoidů a rutinu.
•    Neobsahuje lepek, proto je vhodný i pro nemocné s céliakií a pro sportovce s lehkou intolerancí lepku.
•    Nízká pravděpodobnost vzniku alergie na bílkovinu amarantu, předchází dobrou stravitelnost.
•    Přítomnost niacinu – zmírňuje komplikace spojené s cukrovkou, zmírňuje stavy úzkosti a deprese.
•    Prevence proti rakovině prsu.

Zdroj, foto: LA Food

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Velmi zajímavé. Vrátíme se k tomu co používali naši předkové.
Obrázek uživatelky
profil
Podívám se ve zdravé výživěSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles