Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 21.10. 2017
Dnes má svátek Brigita
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Amarant, zapomenuté zrno boha!

29. 05. 2015 | Péče o tělo
Většině z nás málo známá pseudoobilnina, bude nově k dispozici téměř ve všech regálech. Amarantová semena označovaná jako „svaté zrno“, jsou plná zdraví prospěšných látek, které působí antioxidačně a mohou náš organismus ochránit například před rakovinou. Můžeme si na nich pochutnat při snídani, svačině či obědě.

Amarant je jednoletá mnohosemenná bylina s českým názvem laskavec. Řadíme ho k nepravým obilninám. Pochází ze střední Ameriky, kde byl znám již v době Aztéků, Inků a Mayů, kteří jej označovali jako „svaté zrno“. Amarantová semínka mají v kuchyni všestranného zastoupení, dají se použít samostatně jako cereálie, nebo semletá v podobě mouky, pražená nebo naklíčená.

Právem patří mezi super potraviny, je velmi chutný a vyznačuje se lahodnou oříškovou chutí. Na snídani lze připravit výbornou kaši z amarantových vložek či kombinace ovesných vloček a amarantu, na svačinu můžeme konzumovat amarantový chléb nebo křupky a na obědy či večeři lze použít Amarant jako přílohu, v kombinaci s jinou obilninou nebo pokrm z amarantové mouky.

Amarant, zapomenuté zrno boha!Jaké jsou hlavní výhody amarantu?

•    Semena mají vyšší výživovou hodnotu než obilniny díky vyššímu obsahu bílkovin (až 2x), tuků, některých vitaminů (B2, niacin a vitamin E), minerálních látek (např. vápník), stopových prvků (železo)  a vlákniny.
•    Bílkoviny amarantu mají vyšší obsah esenciálních aminokyselin než obilniny, čímž se podobají živočišným bílkovinám, takže je amarant vhodný např. pro vegetariány.
•    Obsahuje prospěšné nenasycené mastné kyseliny, hlavně kyselinu olejovou a linolovou - prevence bolestí a poškození kloubů a kloubních chrupavek, zpomalují stárnutí mozku.
•    Obsahuje skvalen, což je látka s antioxidačními účinky, která podporuje imunitní systém, regenerační schopnosti organizmu a příznivě snižuje tvorbu cholesterolu v krvi.
•    Listy v čerstvém stavu obsahují poměrně významné množství vitaminu C, karotenoidů a rutinu.
•    Neobsahuje lepek, proto je vhodný i pro nemocné s céliakií a pro sportovce s lehkou intolerancí lepku.
•    Nízká pravděpodobnost vzniku alergie na bílkovinu amarantu, předchází dobrou stravitelnost.
•    Přítomnost niacinu – zmírňuje komplikace spojené s cukrovkou, zmírňuje stavy úzkosti a deprese.
•    Prevence proti rakovině prsu.

Zdroj, foto: LA Food

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Velmi zajímavé. Vrátíme se k tomu co používali naši předkové.
Obrázek uživatelky
profil
Podívám se ve zdravé výživěSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles