Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 17.12. 2017
Dnes má svátek Daniel
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Dětem chybí svaly a špatně se stravují

28. 10. 2014 | Zajímavosti
Nedostatek bílkovin.
Pro normální dítě problém, pro malého sportovce nebezpečí!


Mladí sportovci, a české děti obecně, nemají ve stravě dostatek kvalitních bílkovin, což u nich způsobuje drastický pokles svalové hmoty a brzkou únavu! Nedostatek bílkovin ve stravě vede nejen k nedostatečné výkonnosti, ale také k možným dlouhodobým zdravotním problémům!

Současná dětská populace se potýká s málo známým, ale o to závažnějším problémem. Dětem ubývá aktivní tělesná (svalová) hmota a zdaleka se nejedná jen o problém malých sportovců, ale českých dětí obecně. V jejich jídelníčku chybí plnohodnotné bílkoviny a naopak se jim dostává přemíry sacharidů v podobě cukrů a škrobů.

„Když už jsou děti ochotné konzumovat krůtí maso nebo ryby, často se tak děje pouze v podobě smažených obalovaných řízků či lákadel z řetězců rychlého občerstvení. Přestože není maso jedinou přirozenou zásobárnou kvalitních bílkovin, řadí se společně s mléčnými výrobky a některými rostlinnými zdroji, mezi ty nejvýznamnější. Bílkoviny by měly být zastoupeny ve stravě dětí z jedné pětiny a dohlédnout na to je úkolem rodičů. Taková nedůslednost se může ve velmi krátké době vymstít,“ varuje Jana Havrdová.

Nedostatek bílkovin může za úbytek svalové hmoty i únavu


dětem chybí svaly"U mnoha malých sportovců je odhaleno nedostatečné množství svalové hmoty a relativně vysoký podíl tuku, přestože tělesná hmotnost a celkový příjem energie jsou ideální. Tento problém je způsoben nadměrnou konzumací sacharidů, a to jak cukrů, tak i škrobů a nedostatečným příjmem bílkovin,“ říká Pavel Suchánek.

Až 8 % z celkového energetického výdeje při sportu je přitom hrazeno z bílkovin a během 90 minutového tréninku může závodník spálit i 15 gramů bílkovin. Ty je ovšem nezbytné ve stravě do organismu opět vrátit. „Pokud se tak nestane, může dlouhodobě klesat podíl aktivní svalové hmoty a paradoxně může narůstat podíl tělesného tuku na celkové hmotnosti,“ upozorňuje Pavel Suchánek.

Sportující děti potřebují navýšit příjem bílkovin o 50%

Bílkoviny představují pro lidské tělo základní stavební prvek. Pro řádný vývoj dětského organizmu jsou pak zcela nezbytné. Sportujícím dětem se dokonce doporučuje jejich příjem zvýšit o 50 % proto, aby byla dostatečně vyvážena svalová aktivita. Evropská doporučení pro sportující děti a mládež stanovují limit okolo 1,5 – 1,6 gramů bílkovin na kilogram jejich optimální tělesné hmotnosti.

Ať už se jedná o sportující nebo nesportující dítě, může být rozvíjející se problém obtížné odhalit. V každém případě je na místě návštěva odborníka, který doporučí v konkrétní situaci konkrétní řešení.

Jak zajistit, aby děti měly dostatek bílkovin:

1. Aktivně sportujícímu dítěti zajistěte dostatečný příjem bílkovin, naplánujte mléčné výrobky, maso, mléko, vejce i luštěniny do jeho pravidelného jídelníčku (sledujte, jaké obědy si objednává ve školní jídelně a na zbytek dne si klidně pište jídelníčky, ideálně na týden dopředu).

2. Jednoduchou pomůckou pro vyvážený příjem je princip rozdělení živin na talíři: jeho čtvrtinu by měly tvořit bílkoviny (maso, mléčné výrobky, luštěniny), čtvrtinu sacharidová příloha (brambory, rýže, těstoviny…) a dvě čtvrtiny zelenina. Snadné a zapamatovatelné.

3. Tajný tip: Rychlé regeneraci svalů po sportovním výkonu pomůže jedna porce tvarohu, třeba i trochu ochuceného, před spaním.

Zdroj, foto:
Český svaz aerobiku
a fitness FISAF.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
S vnukem válčíme-nechce jíst maso{ve škole je tvrdé}.Jak zavoní bytem už se mu zvedá žaludek.Vaříme víc luštěnin{miluje fazole}.Zelenina,ovoce a mléčné výrobky syrové i různé úpravy má rád.Čerstvé ryby a kuřecí prsíčka jsou se se smlouváním.Jediné co mě dělá radost je ,že přímo nesnáší žádnou uzeninu a salámy.Snad se časem vrátí k masu.Držím palce všem,hodně trpělivosti.
Obrázek uživatelky
profil
SmajlíkSmajlíkO tvarohu večer jsem nevěděla
Obrázek uživatelky
profil
To je hodně dùležitá informace. Škoda, že naráží na neznalost ve většině rodin .Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles