Školní rok a školní prázdniny v roce 2019/2020Školní rok a školní prázdniny v roce 2019/2020 Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Tipy na dekorace pro krásnější podzim a zimuTipy na dekorace pro krásnější podzim a zimu Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.09. 2019
Dnes má svátek Zita
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Hola hola, škola volá! Aneb 6 tipů, jak připravit děti na návrat do škol(k)y

5. 09. 2019 | Výchova
Návrat do školních lavic a konec prázdninového rozvolněného denního režimu může být pro mnohé děti nepříjemný. Jak na to, aby děti nebyly roztržité, nesoustředěné a unavené? Ideální je začít ještě před koncem prázdnin, ale dohnat to můžete i během září.


Nástup vs. návrat


Nastupuje vaše dítko do školky či školy poprvé, nebo se vrací do již známého prostředí? První případ, zejména nástup do školky, představuje zásadní životní změnu často doprovázenou pláčem, obavami, nejistotou a stresem. Dejte dítěti najevo pochopení a ujistěte ho, že tyto pocity jsou přirozené. „Dítěti by se mělo dostat zejména pravdivých informací o tom, co ho čeká, jaký je režim mateřské školy, co nového se může naučit, že se seznámí s novými spolužáky a bude součástí kolektivu, že ho čekají jiné a atraktivní činnosti, než na jaké je zvyklé doma,“ vyjmenovává dětská psycholožka PhDr. Eva Šimotová. Na nástup do školy se však už většina dětí spíše těší, a proto je dobré toho využít a v těšení je podpořit. I tady je ale vhodné být pravdivý a autentický. Ve druhém případě je pomoc rodičů nezbytná hlavně u mladších dětí. Namotivujte je třeba tak, že se znovu uvidí se svými spolužáky, kterým budou moci vyprávět své zážitky z prázdnin. Neklaďte tedy důraz pouze na školní výuku a její výsledky, ale i na sociální vazby a psychickou pohodu dítěte ve třídě.

Včasný návrat domů a dostatek spánku


Během letních prázdnin má většina dětí denní režim rozvolněný a úplně jiný než během školního roku. Chodí pozdě spát, pozdě vstávají. Ideální proto je, aby už před koncem prázdnin chodily včas spát a stejně tak i v rozumnou hodinu vstávaly. Přechod do školního režimu, kdy musí dodržovat časný začátek výuky, pak není takový šok a děti jsou i víc odpočaté.

Opakování hrou


Děti snáze přivyknou školnímu režimu a budou více soustředění, když si s nimi dáte malé opáčko. Opakování učiva přitom nemusí být za trest. Nejlepší je procvičovat s dětmi formou her průběžně během celého léta, ale v pohodě to doženete i nyní. Angličtinu při sledování oblíbené pohádky, matematiku při počítání úrody ze zahrádky, přírodovědu při poznávání rostlinek během víkendového výletu atp. Pravopis si mohou osvěžit prázdninovým deníkem, do kterého mohou i zpětně psát a kreslit své zážitky. A co nejvíce času věnujte čtení.

Plánujte kroužky a další zážitky


Společně se školní výukou začínají i kroužky. Pokud je ještě nemáte naplánovány, nechte dítě, ať si alespoň jeden zvolí podle svého. A pokud plánujete kroužků více, dbejte na to, aby dítěti zbyl dostatek volného času nejen pro domácí úkoly, ale i odpočinek a kamarády. Namotivujte ratolesti na další prázdniny, které je během školního roku čekají, ale i na víkendové aktivity. „Nezapomínejte na staré známé pravidlo, co funguje na jedno dítě, nemusí zafungovat na to druhé, každé dítě je originál. Vy svého potomka znáte nejlépe a víte, jak mu nejvíce pomoci. Snažte se do něj vcítit, představte si sebe na jeho místě. Řiďte se tedy především podle osobnosti vašeho dítěte a také podle svých vlastních možností,“ uzavírá dětská psycholožka PhDr. Eva Šimotová.

Povzbuďte imunitu


Příchod září znamená i pomalý, ale jistý příchod chladných dní a s ním podzimních viróz. Děti si ve škole předávají rýmu a kašel raketovou rychlostí, a proto nečekejte a začněte posilovat jejich imunitu co nejdříve. Dohlédněte na to, aby mělo vaše dítko dostatek pohybu, zdravou stravu, dostatečný přísun vitaminů v podobě ovoce, zeleniny, mléčných výrobků, masa a ryb. „Pravidelný přísun vitaminu C je nezbytný právě v době zvýšených nároků organismu u mladistvých, při infekcích horních cest dýchacích a při chřipkových a jiných infekcích. Vitamin D přispívá k mineralizaci kostí, udržení normálního stavu kostí a zubů, k udržení normální funkce imunitního, nervového a kardiovaskulárního systému,“ doporučuje imunoložka MUDr. Zuzana Vančíková, CSc. U dětí s opakovanými respiračními infekty se nejprve poraďte s jejich dětským lékařem. Pokud se vyloučí závažnější onemocnění a dítě je častěji nemocné pouze proto, že chodí do kolektivu a s řadou virů a bakterií se setkává poprvé, je možné podpořit funkci imunitního systému některým z doplňků stravy.



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Přehledné srovnání bankovních i nebankovních půjček online na Usetreno.cz



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !