Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 13.12. 2017
Dnes má svátek Lucie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak a proč posilovat svaly pánevního dna

7. 07. 2014 | Péče o tělo
Samovolný únik moči, snížení sexuálního prožitku či dokonce neplodnost – to jsou možné důsledky ochablých svalů pánevního dna. Přitom jejich cvičení není fyzicky náročné a většinu cviků můžete provádět prakticky kdekoliv. Stačí jen vědět, jak pánevní dno aktivovat a pravidelně ho posilovat. V tomto článku vám poradíme, jak na to. Buďte si jistá, že vaše námaha bude odměněna! Nejen že se vyhnete zmíněným potížím, ale pravidelné trénování svalů pánevního dna vám pomůže i k plochému bříšku, správnému držení těla a možná se dočkáte i mnohočetných orgasmů…

Ohroženy jsme všechny


Močová inkontinence trápí až polovinu žen. Většina z nich se za tyto potíže stydí a nechává si je pro sebe. Přitom správná diagnóza a pravidelné cvičení dokážou opravdové zázraky. K oslabení pánevního dna dochází nejčastěji vlivem těhotenství a porodu. Na vině však může být i nadváha, nošení těžkých břemen, chronický kašel či zácpa. U některých žen se potíže projevují až po menopauze, podle odborníků jsou však ohroženy všechny ženy už po třicítce.

Jak a proč posilovat svaly pánevního dnaTrocha anatomie nikoho nezabije


Pánevní dno je umístěné, jak už název napovídá, na spodu pánve. Tvoří ho tři vrstvy svalů, které jsou uchyceny na stydké sponě, kostrči a sedacích kostech. Ve svalech pánevního dna jsou otvory pro konečník, močovou trubici a u žen i pro pochvu. Pánevní dno patří mezi svaly hlubokého stabilizačního systému. Ten je pro naše zdraví i vzhled mimořádně důležitý. Jde totiž o svaly, které obklopují naše vnitřní orgány – ochraňují důležitý obsah dutiny břišní, a zároveň mají na svědomí i správné držení těla. 

Povinná výbava


Cvičení svalů pánevního dna by mělo patřit k pomyslné „základní výbavě“ ženy jakéhokoliv věku. Tak jako se kdysi maminky staraly o to, aby dívka před svatbou měla dostatečnou výbavu ubrusů a povlečení, mohly by se dnes ženy zasadit o dobrá manželství svých dcer předáním zkušeností, jak pracovat se svaly pánevního dna. Dcerám by tak pomohly ke zdraví, síle, rozvoji dobrého sexuálního života a pravděpodobně i ke spokojenějšímu manželství.

Všechno souvisí se vším


V poslední době se objevuje názor, že svaly pánevního dna souvisí s ženskými emocemi, či náladami. Naše tělo je prostě jedna velká spojitá nádoba a psychickou stránku od fyzické nelze oddělovat.

Jak na to


Možností aktivace svalů pánevního dna je několik, ale nejjednodušší způsob je v klidovém stavu v lehu na zemi. Položte se na zem na podložku na záda, s mírně pokrčenými nohami, chodidla položená na zemi. Chodidla jsou zhruba na šířku pánve, paže jsou položené podél těla a uvolněné, stejně jako ramena. Hlava leží na zemi a temenem hlavy se snažíte vytáhnout do dálky, tedy bradu tlačíte směrem dolů.

V této výchozí pozici zapojte aktivně dech. Pokud můžete, dýchejte pouze nosem se zavřenými ústy. Dech se snažte prohloubit a prodloužit. Po několika hlubokých nadechnutích a vydechnutích, zkuste s výdechem stáhnout břišní lis, jako byste měli na sobě korzet a někdo vás sešněroval. S nádechem opět povolte. Po několika opakováních přidejte s výdechem zapojení pánevního dna.

Představte si, že vtahujete tampón, nebo se vám chce na toaletu, ale nemůžete. Na co si dát pozor? Při aktivaci pánevního dna nestahujte hýždě, tím totiž pánev otevřete, místo abyste ji zapojila. Nedělejte si vrásky, pokud vám zapojení pánevního dna nepůjde okamžitě, i odborníci se zapojení pánevního dna učí mnohdy dlouho

Další cviky na posílení svalů pánevního dna


Cvičení první: Jak si uvědomit svaly pánevního dna a jak je správně zapojit

1. Až příště půjdete močit, pokuste se zastavit proud moči. Zastavením proudu moči zatínáte svaly pánevního dna a současně tyto svaly posilujete.
2. Během jednoho močení opakujte 4x nebo 5x. Případně vícekrát.
3. Soustřeďte se na to, co cítíte, když jsou svaly zatnuté a když jsou uvolněné. Vnímejte rozdíl mezi uvolněním a stáhnutím.
4. V průběhu následujícího měsíce opakujte při každém močení. Získáte tak jistotu, kde přesně vaše svaly jsou, jak je uvolnit nebo naopak stáhnout.

Cvičení druhé: Jak cvičit kdykoliv a kdekoliv po celý život


1. Kdykoli během dne svaly několikrát za sebou zatněte.
2. Na počátku si možná budete pomáhat jak břišními svaly, tak svaly na zadečku. Pokuste se však svaly pánevního dna posilovat bez pomoci jiných svalů.
3. Svaly se pokuste zatnout za sebou 20x a pak postupně zvyšujte alespoň na 50 opakování.
4. V průběhu dne opakujte nejméně 3x.

Cvičení třetí: Jak cvičit výdrž svalů pánevního dna


1. Zatněte svaly pánevního dna na 10 vteřin.
2. Pokud jsou svaly ještě slabé a zatím je tak dlouho neudržíte stažené, klidně je povolte.
3. Dejte si pauzu nejméně 10 vteřin.
4. Opět se pokuste svaly zatnout na 10 vteřin.
5. Pokud děláte podobné cvičení poprvé, opakujte jen třikrát. Postupně přidávejte počet opakování až na 10.
6. Během každého dne si najděte čas na provedení tohoto cvičení alespoň 3x.

Cvičení čtvrté: Jak synchronizovat posilování s dechem

Toto cvičení také pomáhá při únavě načerpat novou energii.
1. Nadechněte se.
2. Pomalu začněte vydechovat.
3. Při výdechu zatněte svaly pánevního dna.
4. Ostatní svaly na celém těle se pokuste uvolnit. Uvolnění svalů je všeobecně jednodušší právě při výdechu.
5.Celý postup opakujte nejdříve pětkrát, pak desetkrát, pak dvacetkrát až tolikrát kolikrát vám to bude vyhovovat.

Zdroj, foto: Expreska

Vendula Vrablová
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Pouze přihlášení mohou vkládat komentáře. Přihlásit se.

Komentáře
« Předchozí   1   2  Následující » 
Obrázek uživatelky
profil
výborný článok,cvičenie je síce ľahké,ale výsledok je dôležitý a najmä účinnýSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Jako fyzioterapeutka bakalářka si dovolím se článkem naprosto nesouhlasit. Pár malých poznámek:
- svaly pánevního dna jsou uloženy ve 3 vrstvách. Nejvíc "na kraji" jsou svěrače. Jsou vrstvou, která je nejsilnější. Hlubší svaly jsou oslabeny mnohem dřív.
- pokud praktikujeme přerušované močení, trénujeme právě a jen svěrače. Tím zvyšujeme nerovnováhu mezi jednotlivými svaly pánevního dna. Ty "nejsilnější" (svěrače) jsou naším cvičením čím dál silnější. A ochablé, nezapojené svaly jsou proti nim o to slabší, což je špatně
- za největší průšvih považuji doporučení, aby cvičící dělal vše proto, aby měl uvolněné břicho a zadek. Žádný sval v těle nefunguje odděleně od ostatních. A jedním z kouzel posilování svalů pánevního dna je právě to, že když se zapojují správně, zapojí se i příčný břišní sval, který pomáhá držet tělo a ulevuje zádům.
Dostat svaly do souhry - aby se zapojovaly tak, jak mají - je základ rehabilitace. Toto jde proti tomu.
Obrázek uživatelky
profil
a užitečný,m já na ty svaly pořád zapomínámSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
posilování pánevního dna je moc užitečné cvičeníSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
jj, znám a když si vzpomenu, tak posilujiSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles