Víte, kolikátého je Den otců v roce 2017?Víte, kolikátého je Den otců v roce 2017? Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Léto - čas jahodLéto - čas jahod
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 26.06. 2017
Dnes má svátek Adriana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Máte artrózu? Víme jaké sporty a pohybové aktivity vám budou svědčit!

16. 06. 2017 | Péče o tělo
Trápí vás bolesti kloubů a máte artrózu? Zmírnit její průběh a shodit nadbytečná kila je mnohdy téměř nadlidský výkon. Bolest ve sportování nebo v intenzivnějším pohybu často brání. Jakým sportovním aktivitám se věnovat, abyste si klouby a jejich měkké tkáně nepoškodili ještě více?

Artróza jedním z projevů přirozeného stárnutí organismu a klesající schopnosti regenerace vlastních tkání. První známky artrózy lze zjistit již ve dvaceti letech, projevy se mohou objevovat již kolem 35. roku aktivního života a s přibývajícím věkem rychle v populaci narůstají. Ke zmírnění projevů artrózy významně napomáhá vhodný aktivní pohyb, úprava životního stylu včetně stravování. Sem patří vhodné doplňky stravy určené k výživě, regeneraci a ochraně tkání pohybového aparátu.

Ideální je začít se věnovat přiměřené sportovní aktivitě již v dětství. Pohyb pomáhá k výživě a regeneraci kostí i měkkých tkání, včetně kloubní chrupavky a oddaluje potíže s artrózou. Při dnešním uspěchaném, ale sedavém způsobu života mnohým lidem nezbývá na pravidelný pohyb či sportování čas. K lepší výživě kloubů může ale přispět i obyčejná chůze.

Máte artrózu? Víme jaké sporty a pohybové aktivity vám budou svědčit!Nordic walking

Jestliže trpíte lehčí či střední artrózou, zapojte do svého rozvrhu nordic walking. Můžete se mu věnovat v jakémkoli věku. Jedná se o zvláštní druh chůze s hůlkami. Při této chůzi spálíte zhruba o 20 až 50 % více energie než při obyčejné chůzi, protože během ní zapojíte mnohem intenzivněji i horní polovinu těla. Než se ale do tohoto sportování vrhnete, poraďte se se svým lékařem a absolvujte začátky pod dohledem instruktora. Ten vám pomůže naučit se správně pohybovat a pak už můžete vyrazit na procházku kamkoli se vám zamane.

Jízda na kole

Pokud chcete mít zdravé klouby, nemusíte se omezovat pouze na chůzi. Lékaři vřele doporučují také jízdu na kole, a to ať už doma na rotopedu nebo venku v přírodě. V případě, že si nevíte rady s nastavením sedla a bolí vás při jízdě záda, nechejte si poradit od zkušeného cyklisty či certifikovaného prodejce. Právě správné nastavení sedla vám pomůže k ideálnímu odlehčení kloubů. Jestli se obáváte tvrdého terénu nebo převýšení či se nechcete omezovat pouze na letní sezónu, pořiďte si kolo či rotoped domů.

Plavání

Plavání patří mezi velmi doporučované aktivity pro ty, kteří mají problémy s klouby. Je skvělé pro zlepšení kondice a také během něj dochází k minimálnímu zatěžování kloubů. Není ale příliš vhodnou aktivitou pro ty, kteří se snaží zhubnout. Tuk se začíná odbourávat ve vodě, která má minimálně 36 °C. Tak teplá voda obvykle ale v bazénech není. Při běžné teplotě vody, která se pohybuje v rozmezí 20 – 26 °C, má organismus spíše sklon ukládat si tuk do zásob. V případě, že chcete hubnout, volte plavání pouze jako doplňkovou aktivitu k chůzi či jiné aktivitě.

Pilates

Mezi nejoblíbenější druhy cvičení patří v poslední době pilates. Oblíbily si ho zejména ženy, pro které je příjemným způsobem posilování, ale naučí je zejména správnému dýchání a práci s pánevním dnem. Mimo to rozvíjí flexibilitu a zlepšuje držení těla. A jakou má výhodu pro ty, které trápí potíže s klouby? Díky pilates aktivujete střed těla a hluboké svalstvo, které drží naši kostru pohromadě, zlepšíte koordinaci těla a odstraníte bolesti kloubů. Během cvičení totiž aktivujete podpůrné svaly, které při běžných posilovacích cvičeních vůbec nezapojíte.

Spirální stabilizace páteře

Metoda je založena na aktivním cvičení s elastickým lanem. Cílem cvičení je léčit a regenerovat meziobratlové ploténky celé páteře. Hlavní efekt metody je vyvolání trakční (protahovací) síly v meziobratlové ploténce. Tohoto efektu dosahujeme aktivací spirálních svalových řetězců, které zužují obvod pasu a protahují tělo směrem vzhůru. Tímto způsobem je páteř při pohybu aktivně stabilizována.  Stabilizace páteře má velký pozitivní vliv i nosné klouby jako jsou kyčle nebo kolena.

Zdroj: Geledrink

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !