Novoroční předsevzetíNovoroční předsevzetí 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout Velký roční horoskop na rok 2018Velký roční horoskop na rok 2018 Velikonoční beránek nejoblíbenější receptyVelikonoční beránek nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 17.02. 2018
Dnes má svátek Miloslava
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Práce s počítačem ničí oči, pomůže žloutek a mrkání

26. 08. 2014 | Péče o tělo
Syndrom počítačového vidění, tak vědci nazývají souhrn příznaků spojených s nadměrným díváním se na monitor počítače. Provází ho únava očí, bolesti hlavy, suché oči, rozmazané vidění, ale také bolest krku a zad.  Tyto obtíže podle čerstvých průzkumů postihují až 90% lidí, kteří pracují dlouhodobě s počítačem. Martin Škába, kouč zdravého životního stylu radí, jak těmto problémům předejít.

Proč dochází během koukání na PC k většímu namáhání očí? Běžně oko mrká cca 15 x za minutu. Tím stírá nečistoty a obnovuje povrch oka, dodává slzy. Oči jsou pak vlhčí a jakoby promazané pro hladké fungování. Při čtení - ať už na papíře nebo na obrazovce - se ale naše mrkání zpomaluje, až se dostává k počtu menšímu než 6 x za minutu. Když se navíc díváme na monitor, oči jsou více otevřené, zvětšuje se jejich plocha a dochází k většímu odpařování vlhka. Tím vším se oči velmi namáhají.

Práce s počítačem ničí oči, pomůže žloutek a mrkání13 rad, jak chránit oči při práci s počítačem:


1. Dejte očím přestávku. Najděte si vzdálený cíl mimo počítač, podívejte se na něj na dobu minimálně 10 sekund. Pak se zase vraťte zrakem k počítači.

2. Alespoň 3 x denně si zakoulejte očima. Dle tradiční čínské medicíny je doporučováno 9 x ve směru hodinových ručiček a 9 x proti směru.

3. Mrkejte. Myslete na to a pravidelně mrkejte.

4. Dýchejte pravidelně. Využívejte nejlépe pravidelného bráničního dýchaní. Lidé, kteří dlouho zírají do počítače, většinou dýchají velmi mělce, tím se tělo překyseluje a nedostatečně zásobuje kyslíkem. I kvůli tomu se zrak horší.

5. Počítač mějte na nižším stolku, abyste koukali směrem, dolů. Upravte vzdálenost obrazovky – od ní k vašim očím by mělo být 50 až 70 cm. Její výška by pak měla být o 10 až 20 centimetrů pod úrovní vašich očí. Tím bude otevřená menší část oka, budete častěji mrkat a oči se budou více promazávat.

6. Noste raději brýle. Pokud využíváte očních čoček, pak se vaše oči málo lubrikují a kvůli tomu jsou více drážděny.

7. Pravidelná návštěva očaře. Lidé, kteří pracují na počítači déle než 10 hodin denně, by měli
navštěvovat očního specialistu nejlépe každých 6 měsíců.

8. Jezte potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny, hlavně s tzv. DHA kyselinou. Nejlepší zdroje jsou losos, pstruh, sardinky, sleď. Případně konzumujte doplňky stravy s obsahem omega-3 tuků.

9. Zeleninové šťávy z mrkve, rajčat, papriky, meruněk, špenátu jsou bohaté na antioxidanty z řady tzv. karotenů a karotenoidů, mající velmi pozitivní vliv na ochranu očí a dalších tkání v těle. Při koukání do počítače 6 až 8 hodin za den doporučuji pít alespoň 4 dcl těchto šťáv.

10. Vaječný žloutek ochrání oči. Vhodný je minimálně jeden denně. Pochopitelně „domácí výroby“ nebo z chovu slepic z volného výběhu.

11. Využívejte síly kapusty, která obsahuje vysoké dávky karotenů luteinu a zeaxanthinu, ochraňující vaše oči.

12. Zinek je nesmírně důležitý minerál, který oči potřebují. Zařaďte do svého jídelníčku červenou čočku, hrách, fazole, celozrnné pečivo, ústřice a libové červené maso.
Ing. Martin Škába
13. Pravidlo 20 - 20: každých 20 minut se na dobu 20 sekund a se dívejte mimo počítač.



Autor: Ing. Martin Škába
Výživový specialista
www.skaba.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Trávím hodně času za volantem i u počítače a to už mé oči trpěly.Proto jsem dala na radu lékarnice a zkusila kapky ocutein sensitive.Od té doby žádné pálení a červené oči v práci ani po návratu domů.Stačí tak málo - pár kapek, abych své oči ochránila a celkově se cítila líp.
Obrázek uživatelky
profil
Protože počítač používám každý den, a abych uchránila oči co možno nejvíce, koupila jsem si výživu Ocutein Ginkgo, který obsahuje Ginkgo, lutein a vitamíny pro oči prospěšné. večer mě už tolik oči nebolí, lépe zaostřuji a oči celkově vypadají zdravěji.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles