Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 18.10. 2017
Dnes má svátek Lukáš
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Svačinky, které děti baví a obohatí je

14. 09. 2014 | Péče o tělo
Není snad diskutovanějšího tématu než stravování dětí, které si své návyky přenášejí do dospělosti. Důležité je, aby si děti vytvořily k jídlu „zdravý“ vztah. Je proto dobré je zapojovat do samotné přípravy pokrmů.

Co by všechno měla obsahovat vyvážená strava našich nejmenších? Podstatné je dbát na dostatečný přísun nutričních látek, vitaminů a minerálních látek. V období dětství a dospívání je zvlášť důležitý dostatek vápníku, protože kost dosahuje svého maxima (jak objemu, tak kvality) kolem 20. roku života. Co si tedy do té doby „nastřádáme“, ve stáří jako když najdeme. Pravidelná konzumace mléka a mléčných výrobků v dětství a dospívání pomáhá splnit výživové požadavky pro daný věk a celkově zvyšuje kvalitu a pestrost stravy.

doporučený denní příjem vápníku pro děti

předškoláci:  900 mg
děti 7-10 let:  1000 mg
děti 11-14 let chlapci:  1100 mg
děti 11-14 let dívky:  1100 mg

Svačinky, které děti baví a obohatí jeAby dítě jedlo jídlo s chutí, je dobré jej zapojit do přípravy jednotlivých svačinek. Ideální příležitostí je příprava mléčných svačinek, jejichž sortiment je velmi pestrý. Na dětech nechte výběr ovoce, zdobení. Starší děti se mohou ujmout mixéru nebo šlehače. Hotové pokrmy je hodné hezky servírovat, dávat jim nádech svátečnosti, aby vypadaly jako „z cukrárny“. Neopomíjejte ani hezké stolování.

V případě, že dítě trpí alergií na mléčnou bílkovinu, je potřeba všechny mléčné výrobky z jídelníčku vyřadit, včetně másla. K doplnění bílkovin a vápníku je třeba hledat jiné zdroje (sojové, ořechové nebo obilninové nápoje), dostatečně často zařazovat ryby, libové maso, luštěniny.

U dětí laktózově intolerantních můžeme bez obav podávat bezlaktózové mléčné výrobky nebo tvrdé sýry. Vždy záleží na stupni intolerance. Někteří dobře tolerují zakysané mléčné výrobky nebo tvarohy, jiní nesnáší laktózu ani v léku. Pro zmírnění potíží po požití mléka je možné využívat laktázové tablety.

Tipy na mléčné svačinky:

1)    mléčné koktejly
-    využít můžeme mléko, zakysané mléko, tvaroh, jogurt a samozřejmě ovoce, př. mléko s banánem/malinami/jahodami/ananasem
-    obměnou je přídavek jogurtu, pro zvýšení obsahu bílkovin lžíce tvarohu
-    základem pro shaky může být i ovoce, mléčný výrobek se přidává v podobě menšího množství tvarohu nebo jogurtu (př. ½ banánu, ½ oloupaného manga, voda, 2 lžíce bílého jogurtu, lžička sušených klíčků)
-    pro zvýšení nutriční hodnoty nápoje můžeme přidat nastrouhané ořechy, semínka, strouhanou čokoládu
2)    mléčné dezerty
-    základem může být tvaroh s ricottou, navrch horké ovoce (př. 1 tvaroh, 1 ricotta, vanilkový cukr, rozšlehat, navrch horké borůvky s trochou cukru)
-    ovoce/ovocný salát se zakysanou smetanou/šlehačkou
-    kombinace pudinku a tvarohu, tvaroh se želatinou - tato náplň je ideální pro lehké dorty, ať už z piškotů nebo z piškotového těsta
-    lze využít i tučnější výrobky, např. mascarpone, žervé, lučinu.
3)    tvarohové pomazánky v kombinaci s ovocem nebo zeleninou
-    variant je mnoho, na pomazánky se hodí i žervé, lučina (př. 1 lučina, 2 lžíce rostlinného tuku, 2 lžíce tvarohu, uvařený žloutek, ryby ve vlastní šťávě. Vše promícháme, přidáme nadrobno nasekanou cibuli, vaječný bílek a okurku. Dochutíme solí a citronovou šťávou.)
4)    tvarohové buchty, koláče (př. rychlý tvarohový koláč: 2 polotučné tvarohy, 1 zakysaná smetana, ½ hrnku mléka, 1 pudinkový prášek, vanilkový cukr, 1/3 hrnku moučkového cukru, 200 g drobného ovoce nebo jahod. Na žmolenku: hrnek polohrubé mouky, max. ½ hrnku cukru, ¾ prášku do pečiva, 120 g másla. Polovinu žmolenky nasypeme do pekáče, navrstvíme tvarohovou směs, navrch nasypeme zbytek žmolenky. Pečeme na 175 °C, dokud povrch koláče nezrůžoví.)
5)    na mléko, tvaroh nebo jogurt nezapomínáme ani při přípravě obilninových kaší - obohacení stačí jedna lžíce

Svačinky, které děti baví a obohatí jeDesatero „zdravého žáčka“

Jak by tedy měla vypadat výživa dětí a dospívajících, aby byla plnohodnotná, vyvážená a nepřinášela výše zmíněná rizika? Důležité je zacílit pozornost nejen na děti, ale celou rodinu, protože rodina je místem, kde se vytvářejí a posilují stravovací a pohybové zvyklosti.

1.    Snažme se, aby děti měly pestrý jídelníček.
2.    Dbejme na dostatečný příjem ovoce a zeleniny (celkem alespoň 5 porcí, z toho 3 porce zeleniny a 2 porce ovoce)
3.    Dbejme, aby strava dětí byla bohatá na obilniny a výrobky z nich.
4.    Ve stravě sledujme množství tuku, omezte příjem uzenin a tučného masa.
5.    Ve výživě dětí má být dostatek mléka a mléčných výrobků, ve výběru upřednostňujte polotučné mléčné výrobky, sýry do 30 % tuku v sušině, přírodní sýry. V dětské výživě má být dostatek kvalitních bílkovin. Dobrými zdroji je libové maso, ryby, vejce, mléčné výrobky, luštěniny.
6.    Opatrně se solí; hotové pokrmy nedosolujte, nedávejte dětem slané pochutiny a instantní potraviny.
7.    Zajistěme střídmost v konzumaci cukru, sladkostí a slazených nápojů.
8.    Dbejme na dostatečný pitný režim (alespoň 1,5 l/den)
9.    Nenechejme děti přejídat ani hladovět, často se zamýšlejme nad jejich růstem, tělesnou výškou a hmotností.
10.    Učme děti zdravému způsobu života svým vlastním příkladem.


Zdroj, foto: Bílé plus

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Svačinky, které děti baví a obohatí je:

Svačinky, které děti baví a obohatí je
Svačinky, které děti baví a obohatí je
Svačinky, které děti baví a obohatí je
Svačinky, které děti baví a obohatí je
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Maso jsem téměř nikdy nejedla a jsem také zdravá. Vše se dá něčím nahradit. Jsem 20 let dárce krve a vše mám v pořádku. I lékaři vždy na kontrole tvrdí že mám dokonalý krevní obraz. nesmí se to tak se vším hrotit. Maso se dá nahradit luštěninami a mléčné výrobky mají také své náhrady. I když na ty já nedám dopustitSmajlíkSmajlík- ty já miluji
Obrázek uživatelky
profil
snažím se snažím,ovoce zelenina mléčné výrobky tvaroh....vše v poho-jen maso je problém,čekám kdy ho to přejde,zatím se snažím alespon o silné masové vývary
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Bankovky