Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 18.06. 2018
Dnes má svátek Milan
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Tipy na funkční potraviny – manuál pro zdravý nákup

14. 06. 2014 | Péče o tělo

Zakysané mléčné výrobky

Mléčné výrobky vybírejte zakysané (jogurty, kyška, acidofilní mléko, kefír). Obsahují bakterie mléčného kvašení, které zlepšují složení střevní mikroflóry a zvyšují obranyschopnost. Mají vysoký podíl dobře využitelného vápníku, který se v kyselém prostředí dobře vstřebává. Své místo mají i v redukčním jídelníčku. Postarají se o to, aby při hubnutí ubýval především tuk a ne svalová hmota.

Snídaňové cereálie

Cereálie, zvláště ty, jejichž základ tvoří ovesné vločky, jsou bohatým zdrojem vlákniny. Při výběru hlídejte množství přidaného cukru, ten by neměl být více jak 25 g cukru na 100 g výrobku. Vyšší podíl cukru svědčí o tom, že je výrobek hodně doslazovaný.  

Tipy na funkční potraviny – manuál pro zdravý nákupMargaríny

Vybírejte margaríny, které obsahují minimum trans mastných kyselin. Aby byl však margarín zároveň funkční, musí být obohacen o rostlinné steroly. Ty snižují hladinu cholesterolu a tím i riziko onemocnění srdce a cév. Margaríny jsou navíc vyráběny z rostlinných olejů, které neobsahují cholesterol. Některé bývají obohacovány o vitaminy (A, D, E).

Kvalitní margaríny mají vyvážené složení mastných kyselin (převažují mononenasycené a polyenenasycené mastné kyseliny), jsou dobrým zdrojem omega 3 mastných kyselin, kterých přijímáme málo, a obsahují omega 6 mastné kyseliny.

Pečivo a těstoviny raději celozrnné

K funkčním potravinám patří i celozrnné pečivo a těstoviny. Vlákniny mají Češi ve stravě málo, byť hraje důležitou roli v prevenci nádorových onemocnění střev. Působí jako prebiotikum. Ideální je kombinovat celozrnné výrobky s mléčnými. Vláknina navozuje i delší pocit sytosti a pomáhá tak při hubnutí.


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
snažím se jíst zdravě,kysané mléčné výrobky miluju,jen místo margarínu používám kvalitní pravé máslo-v přiměřené mířeSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles