Léto - čas jahodLéto - čas jahod Rybízová marmeláda - nejoblíbenější receptyRybízová marmeláda - nejoblíbenější recepty Čas malinČas malin Bramboráky - nejoblíbenější receptyBramboráky - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 17.08. 2018
Dnes má svátek Petra
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Víte, proč vás bolí záda?

12. 03. 2018 | Péče o tělo
S bolestmi zad se většina z nás setkala alespoň jedenkrát v životě. Bolesti zad bývají dokonce častější než bolesti hlavy a mohou se vyskytovat v každém věku. Kdo někdy trpěl dlouhodobějšími problémy zad, zajisté ví, jak nepříjemná tato bolest dokáže být. Už drobné změny v životním stylu však mohou páteři spolehlivě ulevit.

V dnešní době sedavého způsobu života trápí bolesti zad až 80 % populace. Příčiny tohoto onemocnění se přitom různí. Největší vliv na bolesti zad mají zejména špatné životní návyky a ochablé zádové svalstvo. V menším počtu případů se pak jedná o závažnější onemocnění páteře nebo vnitřních orgánů.

Jaké jsou tedy nejčastější důvody bolesti zad a jak jim můžeme předcházet?

1)    Špatné držení těla – jedná se o špatný životní návyk, který se zpravidla formuje již v dětství. V dospělosti je možné držení těla zdokonalovat pomocí fyzioterapie a posilováním břišních i zádových svalů.

Víte, proč vás bolí záda?2)    Nevhodná obuv – vysoké podpatky, ani ploché podrážky nedělají páteři dobře. V příliš vysokých podpatcích dochází k nesprávnému namáhání kloubů a vazů. Plochá podrážka pak nohu dostatečně nefixuje a dochází ke hroucení klenby chodidla. Ideální je proto obuv střídat a nosit široké a nižší podpatky.

3)    Prochladnutí – stejně jako mohou nastydnout vaše dýchací cesty, mohou nastydnout i vaše záda. V zimních měsících by se proto mělo méně dbát na módní trendy a chránit svá záda teplým spodním prádlem.

4)    Špatné sezení – zejména při práci u počítače má mnoho lidí tendenci ulevovat svým zádům špatným držením těla. Při sezení by však kolena měla být ohnuta do pravého úhlu a záda se opírat celou plochou o opěradlo. Monitor by měl být nastaven přímo proti očím.

5)    Přehnaná nebo nedostatečná aktivita – absence pohybu a sportovních aktivit vede k ochabnutí svalů, zkracování šlach a v některých případech i osteoporóze. Při opačném extrému je však tělo zatěžováno a při špatné výživě kloubů a svalů dochází k jejich degeneraci. Nejlepší je v tomto případě volit zlatou střední cestu.

6)    Nadváha a špatný životní styl – usazování tukových zásob v těle a nedostatek pohybu má negativní dopad také na naše klouby a svaly. Tělo je nadměrnou vahou přetěžováno a pohyb se stává obtížný, v některých případech i nemožný. Dbát bychom proto měli na dostatečný přísun zeleniny, ovoce a dostatek pohybu. Zapomínat bychom neměli ani na dostatečný přísun důležitých minerálních látek, jako je vápník a hořčík, které se podílejí na tvorbě kostního minerálu.

7)    Stres – dlouhodobý stres nutí člověka své tělo chránit, a proto se uchyluje k nepřirozenému postoji. Nervová soustava je při stresu přecitlivělá a tudíž také náchylnější ke vnímání bolestí.

8)    Nošení kabelek – módní trend nošení příručních kabelek se bohužel podepisuje i na našem zdraví. Tahání těžkých tašek v jedné ruce nebo přes rameno přetěžuje pouze jednu stranu a učí tělo špatnému držení, které je pak velmi složité odnaučit.

9)    Náročná fyzická práce – nebezpečná pro záda je zejména v dlouhodobých případech, kdy je páteř opakovaně přetěžována. Jednostranné úkony a rotace jsou pak příčinami chronických bolestí.

Zdroj: Geladrink


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !