Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 Hrajte s námi SUDOKU online! - 3 obtížnosti i pro chytré ženyHrajte s námi SUDOKU online! - 3 obtížnosti i pro chytré ženy MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Jak vyfouknout velikonoční vajíčkoJak vyfouknout velikonoční vajíčko
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 02.03. 2024
Dnes má svátek Anežka
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Doběhněte si pro zdraví

19. 03. 2009 | Péče o tělo
Běh, jogging, rychlá chůze. To vše patří mezi aerobní aktivity. Při aerobním cvičení zhluboka dýcháme, čímž dodáváme svalům dostatečný přísun kyslíku. Zároveň v pravidelném tempu zapojujeme do pohybu velké skupiny svalů. A pokud to vydržíme déle než patnáct minut, má to příznivý vliv na naše zdraví.

Zaběhejte si, prosím!
Pohyb pomáhá předejít velkému množství onemocnění, jako např. srdečním chorobám, infarktu, vysokému krevnímu tlaku a cukrovce 2. typu. Snižuje hladinu cholesterolu a riziko vzniku rakoviny tlustého střeva a prsu. Předchází vzniku osteoporózy, pomáhá proti depresím a zvyšuje celkovou odolnost organismu.

150 minut týdně stačí
Americký úřad U. S. Department of Health and Human Services si dal tu práci a provedl rozsáhlou studii o pohybovém režimu a jeho vlivu na zdraví. Na jejím základě vydal soubor doporučení, jak by měl pohybový režim vypadat, respektive jak dlouho by měl trvat. Pouhých 150 minut mírné aerobní aktivity týdně snižuje riziko vzniku srdečně-cévního onemocnění.

Výmluvy, výmluvy a zase jen výmluvy
Máte v rukávu neustále celou řadu výmluv? Jako například, že už na to nemáte věk?
Nebojte se, ve studii na vás nezapomněli. 150 minut aerobního cvičení prospěje lidem každého věku, těhotným ženám i lidem tělesně postiženým.


Máte utkvělou představu, že běh škodí vašim kloubům?
Podle lednového vydání časopisu Journal of Anatomy nejsou žádné spolehlivé důkazy o tom, že pravidelné cvičení poškozuje klouby. Samozřejmě je třeba mít vhodnou obuv a měkký terén. Mnohem více než běh ale zatěžuje klouby obezita.

Dočetli jste se, že běhání může srdci také škodit?

Máte pravdu. Vědci z univerzity v Edinburghu pro to mají jednoduché vysvětlení. Není problém v samotném běhání, ale v prostředí. Běhat v centru města, v oblaku výfukových plynů, během největší dopravní špičky, srdci rozhodně neprospěje.
Zapomněli jsme na nejčastější výmluvu. A tím je „nedostatek“ času. Den má 1 440 minut a ukrojit z něj pouhých 30 minut není až tak velká oběť. A uspokojení v podobě dobrého pocitu, že jste něco udělali pro své zdraví, je super.

ZDROJ: Kardiochirurgie.cz

DanielkaZ
ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Hezké, já si zajdu na louku pro čerstvý vzduchSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Pěkný článek o tělesné aktivitě. Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles