Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
pondělí 11.12. 2017
Dnes má svátek Dana
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak se chránit před onemocněním syndromem karpálního tunelu?

28. 06. 2015 | Péče o tělo
Názvem karpální tunel se označuje úzká štěrbina v oblasti zápěstí, která je ze tří stran obklopena zápěstními kůstkami a ze čtvrté strany na ni naléhá pevný zápěstní vaz. Tímto tunelem vedou do dlaně šlachy a nervy, které zajišťují pohyby a citlivost prstů.

Syndrom karpálního tunelu vzniká permanentním stlačením nervu v tunelu, nejčastěji právě zbytnělými šlachami ohýbačů prstů v této oblasti při pracovní činnosti. Trvalý tlak na zápěstí při práci na počítači znamená velké riziko.

„Syndrom karpálního tunelu se z počátku projeví brněním nebo mravenčením prstů. Poté může přejít ke ztrátě citlivosti a oslabení prstů, které je již provázeno velkou bolestivostí. Bolesti mohou postupně vystřelovat až do ramene a hlavy a jsou natolik intenzivní, že dokáží nemocného probudit ze spánku. Je proto důležité nepodceňovat v průběhu pracovního dne jednoduché cviky a uzpůsobit také vybavení svého pracovního stolu,“
říká Mgr. Zdeněk Louda.

Jak se chránit před onemocněním syndromem karpálního tunelu?„Prevence syndromu karpálního tunelu není složitá a člověk ji dokáže zvládnout i v průběhu svého pracovního dne. Stačí se zaměřit na pár osvědčených rad,“
radí Mgr. Zdeněk Louda.
-    Nepřetěžujte zápěstí – nevytáčejte ho do extrémních úhlů a snažte se ho držet spíše ve střední poloze.
-    Dávejte pozor, v jaké pozici se nacházejí vaše ruce při práci na počítači. Snažte se psát se zápěstími zvednutými vodorovně nad podložkou, nebo si pořiďte gelový polštářek, jímž zápěstí při práci na počítači podložíte.
-  Nezapomínejte na odpočinek –stereotypní pohyby proložte dostatečně dlouhým odpočinkem nebo jiným druhem pohybu.
-    V práci dělejte pravidelné přestávky na protažení paží, zápěstí, ramenních kloubů
a krční páteře.
-    Při práci s myší mějte loket opřen o podložku, abyste nezvyšovali napětí svalů
v předloktí, zejména ohýbačů prstů.

Problémy se netýkají jen dospělých

S rozvojem moderní techniky stále větší počet dětí pravidelně pracuje a baví se pomocí tabletu. To značně ovlivňuje celépohybové ústrojí dítěte. „Nejen, že při práci s tabletem děti často přetěžují jen jednu ruku, případně prst, čímž deformují stavbu své dlaně. Obvykle také nesedí vzpřímeně a tak namáhají záda. Je potřeba, aby každý rodič dopřál svému dítěti dostatek pohybu, který je důležitý pro přirozený vývoj stavby těla. To žádná činnost spojená s tabletem dítěti nenahradí,“ varuje MUDr. Jiří Vytlačil,


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
už jsem byla na vyšetření a mám tam náznak
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles