Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 17.08. 2017
Dnes má svátek Petra
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak si posilnit paměť

21. 03. 2011 | Péče o tělo
Běžný lidský mozek každý den přijímá tolik informací, že většině z nás dělá potíže všechno si zapamatovat. Naši paměť však překvapivě ovlivňuje i jídlo. Mozek spotřebuje desetkrát více energie než ostatní orgány, proto bychom měli zvýšit příjem celozrnných obilovin a zeleniny. Důležitý je dostatek vitaminu B, který vyživuje nervy. 

Většina z nás by si ráda zlepšila paměť bez ohledu na věk. Velký význam může mít i to, že se ráno pravidelně nasnídáme. A pokud zvolíme celozrnné pečivo, ovocný džus, banány s bio jogurtem, klíčky, med ap., pomůže nám to
regulovat hladinu cukru v krvi; trávení těchto potravin probíhá pomalu a glukóza se tak uvolňuje průběžně.

Kvalitní, pestrá strava zabezpečí výživu mozku, některé potraviny mají schopnost přivést do mozku živiny, které paměť posílí. Mezi prospěšné druhy patří ovoce a zelenina - borůvky, jahody, špenát, ostružiny, švestky, brokolice, kapusta, červená řepa, česnek ap.

 Přímý vliv na funkci mozku má železo, neboť jej zásobuje kyslíkem. Mezi potraviny s vysokým obsahem železa patří: červené maso, játra, ořechy, sušené švestky, fíky, meruňky, celozrnný chléb, luštěniny a zelené druhy zeleniny. Během dne pijte hodně vody, zeleného čaje, bylinkové čaje a
zeleninové šťávy. Nejen správná výživa pomůže udržet si dobrou paměť, ale i také zdravý životní styl, duševní cvičení, jako je luštění křížovek, sledování vědomostních soutěží, hraní společenských her, studium cizího jazyka, setkávání se s přáteli atd. Naopak alkohol, kouření, nedostatek spánku a stres ubírají mozku energii, připravují ho o základní živiny. Na zlepšení paměti je možné užívání i různých volně prodejných doplňků, jako je ginko, asijský ženšen, koenzym Q10.

Nejdůležitější k zapamatování důležitých informací je opakování, čím víc si informace opakujeme, tím máme větší šanci, že nám v paměti zůstávají co nejdéle. Nesmíme také zapomínat na dostatek pohybu a pobyt na čerstvém vzduchu. Když chceme mít mozek v kondici, musíme se o něj i starat.

Vilka - čtenářka
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Jee, já ovoce ani zeleninu miluju, ale skoro je nesmím, protože kojím a prcek je strašně citlivý na zažívání. To je tedy výběr - buď miminko s bolavým bříškem nebo blbá maminka. Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
já jsem na tom zrovna takSmajlík
Obrázek uživatelky
profil
Tak to jsme na tom úplně stejně. Taky spím málo, stresu mám ažaž a stou zeleninou a ovocem jsem taky na štíru. Chce to změnit životosprávu, jen mít tu správnou pevnou vůli.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Jeeeeee, já teda o mozek moc nepečuju. Naštěstí nekouřím, ale alkohol si občas dám, ve stresu jsem často a spím opravdu hooooodně málo. A s tou zeleninou a ovocem to taky není nejlepší... A já si pořád říkala, že si toho moc nepamatuju :-(((
A teď vidím, že si za to můžu samaSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles