Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Kdy se slaví Halloween v roce 2017?Kdy se slaví Halloween v roce 2017? Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Narozeninový poklad
Soutěžte o výhry za
více než 150 000 Kč
do startu zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 19.10. 2017
Dnes má svátek Michaela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Náročné období: kde vzít energii a neztloustnout

25. 06. 2014 | Péče o tělo
Neusnout a neztloustnout. To jsou dva základní požadavky, které probíhají hlavou nejednoho z nás. Splnit je oba zároveň se zdá být nadlidským úkolem. Realita je však naštěstí jiná – mít dostatek energie  a udržet si svoji váhu je možné!

Čeká vás náročné období v práci, hlava už je myšlenkami na prázdninách s dětmi u vody, ale ještě by bylo třeba se naposledy pořádně soustředit. Ale kde na to vzít energii? Když se blíží léto, můžete si pomoci tunami čokolády, díky které se vám sice podaří zůstat déle vzhůru a všechno zvládnout, ale také dobře víte, že to bude mít nežádoucí dopad na vzhled vaší postavy v plavkách. Máme pro vás několik jednoduchých a zdravých tipů, jak znovu získat energii:

1. Jezte potraviny, které uvolňují energii postupně


Období zkoušek: kde vzít energii?Oves, ořechy, ovoce, zelenina, celozrnné výrobky, ryby, libové červené maso, fazole, čočka, vejce a česnek. To jsou potraviny, které uvolňují energii do těla postupně a pomohou vám ji tedy déle udržet. A to je právě vlastnost, kterou potraviny s vysokým obsahem rafinovaného cukru postrádají. Různé sušenky, čokoláda, slazené limonády či přímo tzv. energetické nápoje vám dodají energii naráz, čímž rozkolísají hladinu cukru v krvi. Až tělo dodaný cukr rychle spálí, bude se cítit ještě unavenější než předtím. Navíc vám rozhodně nepomohou zhubnout a o tom, že neprospívají vašemu zdraví mluvit snad netřeba.

Vyměňte je tedy raději za jídlo plné vlákniny, hořčíku, železa a vitamínů. Například vitamín C pomáhá nejlépe předcházet únavě a vyčerpání. Najdete ho v pomerančích a citrusových plodech obecně, ale rozhodně i v jiných druzích ovoce či zeleniny. Vláknina zpomaluje trávení, čímž zajišťuje tělu rovnoměrnější dodávku energie. A železo je zase důležité pro tvorbu červených krvinek přenášejících kyslík po celém těle, které pomáhají snižovat únavu a vyčerpání. Velké množství železa najdete v luštěninách, červeném mase a vlašských ořeších. Na vlákninu je nejbohatší zelenina a oves. Miska ovesných vloček k snídani v kombinaci s čerstvým ovocem je tedy tou nejlepší volbou pro start do nového dne.

2. Sportujte


Při sportu energii sice vydáváte, ale to neznamená, že ji také na oplátku nezískáváte zpět. Pohyb je skvělým prostředkem, který na jednu stranu unaví vaše tělo, ale na druhou pomůže vaší mysli odpočinout si, zregenerovat se a v následující části dne se lépe soustředit. Zkuste například běh nebo jízdu na kole či in-line bruslích. A možná místo očekávaného přibírání ještě zhubnete.

3. Dopřejte si odpočinek


Spánkový deficit vám k dohnání restů nepomůže, spíše naopak. Unavený mozek nebude schopen koncentrace a tělo bude vyžadovat mnohem více energie, což se projeví neustálou chutí na sladké, takže člověk začne nenápadně přibírat. Daleko efektivnější je dopřát si kvalitní spánek a odpočinek – ať už aktivní nebo pasivní - v průběhu dne. Nikdo se nevydrží soustředit 12 hodin denně v kuse. Rozplánujte si tedy práci na jednotlivé úseky s přestávkami – třeba na krátkou procházku nebo sportovní aktivitu.

Vzhledem k letnímu počasí je nejvhodnější zvolit pauzu mezi 13. a 16. hodinou a nejvíce zabrat v době, kdy vám do oken tolik nepraží slunce a vzduch je dýchatelnější. A mezitím můžete třeba vyrazit na chvíli k vodě. Neméně důležité je dodržovat správný pitný režim. I mírná dehydratace snižuje bdělost a schopnost se soustředit. Uspokojivých výsledků však nedosáhnete bez pravidelného stravování. Rozhodně tedy snídejte a dopřávejte si malé svačinky po 3 až 4 hodinách v průběhu dne.

Autorka: Susan Bowerman
Zdroj, foto: Herbalife

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku Náročné období: kde vzít energii a neztloustnout:

Náročné období: kde vzít energii a neztloustnout
Náročné období: kde vzít energii a neztloustnout
 
Čtěte také



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
hezky napsané,ale mám problém to dodržovatSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles