Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Nejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDYNejoblíbenější VÁNOČNÍ KOLEDY Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 12.12. 2017
Dnes má svátek Simona
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

5 tipů jak začít s jógou

17. 09. 2014 | Péče o tělo
Nebaví vás poskakovat v tělocvičně při aerobiku ani zvedat činky v posilovně? Vyzkoušejte jógu, která není jen cvičením, ale velmi starou filozofií. A pokud už jste s jógou několikrát začali, ale nevydrželo vám prvotní nadšení, máme tady pro vás pět tipů, které pro vás připravila lektorka jógy Jana Horáčková.

1. Začněte cvičit s lektorem


Kdysi jsem s jógou začínala sama, ale na začátku prostě potřebujete někoho, kdo vám ukáže cestu a jak se co dělá.  Najděte si lekce a lektora či učitele, který k vám nějakým způsobem promlouvá, a pak už je neměňte. Jen tak si vytvoříte pravidelnou a pevnou praxi.  Občas si můžete zpestřit svoji jógovou praxi něčím novým, ale časté střídání různých lekcí nikam nevede.

2. Pomalu krok za krokem


Neočekávejte, že se za týden či měsíc stanete pokročilým jogínem. Buďte trpělivý a nijak se nesrovnávejte s ostatními  na hodinách jógy. Cvičte vědomě a hlídejte si, kde je vaše pozornost, jestli jste opravdu v přítomném okamžiku na vaší jógamatce. Uvědomujte si každý pohyb a každou část ve vašem těle, naučíte se tak lépe vnímat sami sebe.

5 tipů jak začít s jógou

3. Naslouchejte svému tělu


Vnímejte signály a informace, které vám dává vaše tělo, během praktikování pozic v józe. Nejdůležitější je vědomá práce s dechem a teprve potom provedení ásan (pozic). Pokud jste unavení, zbytečně nepřetěžujte své tělo, přejděte do pozice dítěte (sed na patách a čelo na zemi) a chvilku počkejte, až naberete znovu síly. Předejdete tak zbytečným úrazům. Ale zároveň věnujte každé pozici maximální úsilí!

4. Cvičte pravidelně


Praxe, praxe, praxe.  Vytvořte si prostor pro vaši jógovou praxi.  Nejtěžším z prvních kroků bude přinutit se cvičit, ale pokud si pro začátek najdete stejné dny v týdnu, které věnujete jógovému cvičení, zvyknete si na rytmus a pravidelnost. Nehledejte výmluvy a důvody proč nemůžete jít cvičit. Buďte k sobě poctiví.

5. Hledejte v józe radost ze života


Užívejte si naplno každý moment setrvání v pozici, přestože vám to nemusí být příjemné.  Všímejte si, že vaše tělo se řídí různými cykly a je rovněž ovlivněno vašimi prožitky. Vnímejte přítomný okamžik, právě teď a právě tady a prociťte si radost z pohybu a ze života. Uvědomte si, že prožívání vnitřního štěstí nezávisí na vnějších okolnostech.  Jóga pro každého jedince znamená něco jiného, přijďte si vyzkoušet, čím by pro vás jóga mohla být.

Autorka, foto: Jana Horáčková

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj

Další fotografie ke článku 5 tipů jak začít s jógou:

5 tipů jak začít s jógou
5 tipů jak začít s jógou
 
Čtěte také



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  ? Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !