8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek?
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Čtvrtek 02.05. 2024
Dnes má svátek Zikmund
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Nepodléhejte tlaku zkušených prodavačů

17. 06. 2008 | Finance
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů upozorňuje, že se v některých krajích opět objevují obchodníci, kteří při podomním prodeji nutí hlavně starší lidi k okamžitému nákupu set-top-boxu. Tvrdí, že  jinak nebudou moci sledovat televizní vysílání, které v nejbližších týdnech přejde z analogového na digitální.

Na SOS se obrátili lidé z Liberecka, které navštěvují obchodníci s tím, že do konce roku bude vypnuto analogové vysílání, takže mají jedinečnou šanci pořídit si za výhodnou cenu set-top-box. Ve skutečnosti – podle dostupných údajů – se počítá s digitalizací regionu za rok či za dva, takže je zbytečné, aby si spotřebitelé pořizovali toto zařízení dopředu a nechali ho ležet.

set-top-box„Jedná se zřejmě o další způsob, jak klamat spotřebitele a donutit je kupovat si věci, které absolutně nepotřebují,“ říká mluvčí SOS Ivana Picková. „Navíc je evidentní, že na set-top-box poplyne záruční lhůta, aniž by ho spotřebitel používal,“ upozorňuje mluvčí. Není vyloučeno, že podobní podnikavci se pohybují i v dalších krajích republiky.

„Spotřebitelé by měli vědět, že od smlouvy uzavřené tímto způsobem, je možné odstoupit do 14 dnů bez udání důvodu. Je třeba si ovšem pohlídat, aby obchodníkovi nepodepsali, že je navštívil na jejich pozvání, pak o toto právo dané občanským zákoníkem, přicházejí,“ zdůrazňuje mluvčí.

Spotřebitelé, kteří se s podobným jednání setkají, by neměli podléhat nátlaku prodávajících, ale zjistit si, kdy vlastně k digitalizaci v jejich regionu dojde. Důležitý je také údaj, zda je jejich povinností se o nákup zařízení starat, zda není v domě společná anténa, čili by bylo povinností majitele domu vše zajistit, nebo zda nemají kabelové vysílání a pak se bude starat kabelová společnost.

Pokud se spotřebitelé cítí oklamáni, mohou se obrátit na Českou obchodní inspekci, protože jde evidentně o porušení zákona o ochraně spotřebitele. V paragrafu 8 zakazuje prodávajícímu uvádět nepravdivé informace o nákupních podmínkách. Vždy se mohou spotřebitelé obrátit na některé kontaktní místo SOS (seznam na www.spotrebitele.info) či poradenskou linku 900 08 08 08 (8 Kč/min).


Zdroj: SOS

Hana Houbičková
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !