Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Čas malinČas malin Rebarborový koláč - nejoblíbenější receptyRebarborový koláč - nejoblíbenější recepty Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 19.08. 2017
Dnes má svátek Ludvík
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Zázrak přírody vitamin C

27. 07. 2011 | Péče o tělo
Černou můrou středověkého námořníka bývaly kurděje neboli skorbut, nebezpečné onemocnění, které mohlo skončit i smrtí. Až později se zjistilo, že „původcem“ je nedostatek vitaminu C v chudé jednotvárné potravě námořníků. Dnes tento vitamin patří mezi nejznámější a představuje až 80 % veškeré potřeby vitaminů. Vědecké studie prokázaly, že úloha vitaminu C v oblasti ochrany zdraví sahá mnohem dál než jen k prevenci nemocí z nachlazení.  

Vitamin C zvyšuje odolnost organismu proti infekčním nemocem a nachlazení, chrání preventivně proti rakovině a proti širokému spektru virových chorob - neštovice, spalničky, atd. a zkracuje dobu rekonvalescence po nemoci. Podporuje látkovou výměnu vápníku, minerálu důležitého pro růst kostí a zdravé zuby a je nezbytný pro tvorbu kolagenu, čímž ovlivňuje dobrý stav všech tkání včetně svalů, šlach, vazů, cév a kůže.

Vitamin C se podílí na tvorbě růstových hormonů, působí na činnost štítné žlázy, zajišťuje ochranu před srdečními chorobami, působí proti chudokrevnosti, napomáhá vstřebávat železo z potravy a je nezbytný pro tvorbu červených krvinek, je přirozeným antihistaminikem a pomáhá předcházet alergiím, napomáhá i při léčbě a prevenci astmatických příznaků. Blahodárně působí na zrak, detoxikuje organismus a odstraňuje vedlejší účinky mnohých léků, má vliv na hojení ran, zlomenin, popálenin a napomáhá vstřebávání hematomů (modřin), má přímý vztah na některé mentální činnosti jako je paměť, postřeh a soustředěnost.

Kde je ho nejvíce?

Nejvíce tohoto  vitamínu se tvoří  v plodech šípků a rakytníku. K dalším zdrojům patří ovoce (kvajáva, černý rybíz, citrony a další citrusové plody, kiwi, jahody, papája) a zelenina (červená paprika, brokolice, růžičková a hlávková kapusta, kedluben, mrkev) a zelené bylinky.  

Potravinové doplňky

Vitamin C v podobě potravinového doplňku je vhodné podávat zejména v zimních měsících, v období vyššího výskytu chřipek a nachlazení, v době nemoci (zkracuje dobu trvání nemoci z nachlazení), v rekonvalescenci a u dětí při pobytu v kolektivu. Zvýšenou potřebu vitaminu C mají také lidé žijící ve větších městech a znečištěném životním prostředí. Před podáváním potravinového doplňku si důkladně přečtěte příbalový leták a dodržujte předepsané dávkování. Extrémně vysoké dávky mohou organismus poškozovat.

Možná nevíte, že…

… vitamin C patří mezi nejchoulostivější vitaminy, které nám příroda dala k dispozici. Je citlivý na kyslík, kovy a světlo, také tepelná úprava, hluboké zmrazování a konzervování ničí vitamin C. Tento vitamin ničí i některé užívané léky - sirupy na kašel, acylpyrin a antibiotika.



Jarmila Mandžuková
ChytráŽena.cz

Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
ovoce je skvělé, rozhodně lepší než do sebe cpát vitamínové pilulky, pěkný článekSmajlíkSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles