Pátek 19.04. 2024
Dnes má svátek Rostislav

Chřiby – Barborka, hrad Buchlov, zámek Buchlovice

16. 06. 2012 | Česká republika
Jak se venku oteplilo, už nás to táhlo na čerstvý vzduch. Dumali jsme s mužem, kam vyrazíme. U nás je všude krásně. Dala jsem manželovi tip. Pojedeme do Buchlovic a půjdeme na Barborku. Tak říkáme kopci vedle hradu Buchlova, na kterém stojí kaplička sv. Barbory.

Muž nerad chodí stejnou cestou tam i zpět, tak navrhl, ať jedeme autobusem na Břestek, to je malá vinařská obec, odtud na Barborku a do Buchlovic. V sobotu jsme si přivstali, nachystali pití a já samozřejmě i svačinu. Bez svačiny není výlet. Muž se mi směje, že jídlo se dá koupit, ať vezmu jen pití, ale jistota je jistota.

Autobus byl plný, je to jen půl hodinky jízdy. V Břestku jsme vystoupili a šli jsme si obhlédnout Centrum balonového létání, pěkná dřevěná stavba s restaurací. Pak jsme šli směrem ke značeným turistickým stezkám. Po červeném místním značení jsme se vyškrábali na Břesteckou skalku. Za chvíli Chřiby – Barborka, hrad Buchlov, zámek Buchlovicedorazili i mladí manželé s dětmi, kteří jeli s námi autobusem. Prohodili jsme pár slov, pokochali se výhledem, slezli dolů k rozcestníku a vydali se po zelené značce směrem k Barborce.

Musím se přiznat, že touto trasou jsem nešla už víc jak 40 let. Je totiž dost do kopečka. U Čertova sedla je přístřešek, který lákal k odpočinku. Byl čas na malou svačinku. Po občerstvení bereme hůlky a vyrážíme dál. Jen kousíček do kopečka, už vidím Barborku s novou fasádou, zkoušíme kliku, ale je zamknuto. U stolečků sedí dvě rodinky s dětmi a taky svačí. Pokračujeme dolů a zase nahoru k hradu Buchlovu. Doporučuji prohlídku. Je to hezký hrad.

My scházíme do Buchlovic. Další 3 km na náměstí, odkud pojedeme autobusem domů. Ještě je čas, tak se jdu podívat do IC a k zámku. Zámek Buchlovice je taky moc hezký, s velkou zámeckou zahradou. Jestli jste cykloturisté, vezměte kola a přijeďte k nám. Trasa například ze Starého Města - nádraží ČD na Velehrad, tady si prohlédnout baziliku, Archeoskanzen Modrá a pokračovat na hrad Buchlov, pak do Buchlovic na zámek, na Smraďavku do lázniček Leopoldov, třeba i do Tupes, kde se vyrábí keramika a máte nádherný výlet na celý den i dva, jestli chcete ochutnat i místní vínko. Na Slovácko a do Chřibů můžete přijet třeba na týden, je tu mnoho moc hezkých míst.