Houbový guláš - nejoblíbenější receptyHoubový guláš - nejoblíbenější recepty Červená řepa - nejoblíbenější receptyČervená řepa - nejoblíbenější recepty Nakládané zelí - nejoblíbenější receptyNakládané zelí - nejoblíbenější recepty Jeřabiny - nejoblíbenější receptyJeřabiny - nejoblíbenější recepty
Chytrá Žena na Facebooku
Výherní anketa
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 26.09. 2017
Dnes má svátek Andrea
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Cvičení na míči - vhodné pro všechny

3. 12. 2010 | Fitness

Cvičení na velkém míči se stává stále oblíbenější metodou cvičení. Cvičením na míči posílíte jednotlivé svalové partie jako jsou břicho, ramena, paže nebo záda. Cvičit na míči můžete v dnešní době skoro v každé lepší posilovně, ale především hlavně doma.

Existují gymnastické míče, rehabiltační míče, skákací míče nebo fitness míče, které jsou různě barevné, s držadly, s drobnými masážními výstupky nebo třeba průhledné s kuličkami uvnitř, mohou být i vejčitých tvarů. Cvičení na velkém míči se už běžně využívají zejména v rehabilitaci a v porodnicích.

 

Co budete potřebovat

Ke cvičení budete potřebovat hlavně velký míč a dobrá je také podložka, aby vám bylo cvičení příjemnější. Oblečení si na sebe vezměte takové, aby se vám v něm dobře cvičilo a neomezovalo vás v pohybu. 

 

Cviky na míči

Na míči můžete provádět cviky na břicho, které jsou důležité, pokud chcete mít pěkné vyrýsované bříško, nebo cviky na celé tělo, tzv. zpevňovačky. Pohupování na míči vám například pomůže proti bolesti zad, dochází ke stlačování a povolování meziploténkových tkání, které se příjemně prokrvují a odstraňují napětí. Hopsání zase koordinuje dech, takže se uplatní i při dechových onemocněních. Cvičení na míči dokonce pomůže i k odstranění plochých nohou, aktivně zatěžuje posturální hluboké zádové svaly a neustále procvičuje stabilizaci páteře a hlavně bezpečně a zdravě posiluje fázické svaly.  Při cvičení dbejte na správné provedení jednotlivých cviků a před každým cvičením se důkladně prohřejte, ať předejdete zbytečnému zranění. 

 

Na míči může cvičit opravdu každý. Můžete na něm provádět pomalou rehabilitaci a cvičit mohou i starší lidé nebo lidé s nadváhou. Míč odlehčuje nosným kloubům, při pohupu vyřazuje těžkou zátěž z kyčelních, kolenních a hlezenních kloubů a proto můžete cvičit dynamicky. Aerobní forma cvičení na míči zatěžuje oběhový, dýchací a plicní systém a nutí vás při cvičení správně dýchat. Procvičit si můžete opravdu celé tělo a většinou i hluboko uložené svaly, které se při cvičení bez míče zapojují jen velmi těžko. Můžete cvičit hopsáním vsedě, válet se po břiše, po zádech nebo dělat skoro baletní kousky.  Cvičením na míčích se dá i dobře hubnout, energetický výdej je zejména při dynamickém pohybu velmi vysoký a rytmické cvičení při hudbě je velmi atraktivní, zábavné a motivující.

 

Cvičení miminek

Na míči můžete cvičit i s malými miminky, nejlépe s velikým průměrem míče. Dítě položte na bříško a pomalu vychylujte z osy. Dítě tak musí reagovat těmi správnými svalovými skupinami, aby polohu vyrovnalo a stabilizovalo. 

 

Když budete na míč usedat poprvé, tak si dejte pozor a dosedejte velmi opatrně a pomalu, aby míč pod vámi neujel. První pohyby jsou velmi nejisté, ale jen co se párkrát zhoupnete, tak zjistíte, co všechno vám míč dovolí a velmi rychle nabydete stability a jistoty. Pro úplné začátečníky je dobré použít míč méně nafouknutý, do kterého se mírně zaboří, naopak zkušení už velmi dobře zvládnou rovnováhu na hodně nafouknutém míči, který minimálně mění svůj tvar.

 

Jen obyčejné sezení na míči zlepšuje svalové napětí, koordinační poruchy, napravuje vybočení páteře nebo kulatá záda. Když sedíte na míči, tak se nelze dost dobře hrbit, zato na židli po chvíli vaše svalstvo ochabne a začnete se pomalu kroutit, povolíte ramena, vystrčíte břicho a zadeček. Zato míč nutí sedět rovně, protože neustále musíte vyrovnávat těžiště a udržovat rovný sed a  tím aktivuje svaly, zejména ty, které pomáhají udržovat vzpřímenou polohu těla, proto aniž byste si to uvědomovali, při sedu na míči nenásilně posilujete. 

 

Markéta

ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
Poslat emailem GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Ja ju mám tiež, sedávam na nej večer pri telke.
Obrázek uživatelky
profil
Pěkný článek, musím si ho taky koupit.
Obrázek uživatelky
profil
Na mič jsem poprvé sedla v porodnici a po roce jsem si ho pořídila domů.Je to super na záda,sedim na tom večer u televize a jen tak hopsám a bolest mi ustoupí.Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.

Potřebujete stylová a pohodlná křesla do pracovny? Vyberte si kvalitní kancelářské židle Hawaj.

NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY KONTAKT  © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles