Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 26.04. 2024
Dnes má svátek Oto
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Nejčastější prohřešky v e-mailové komunikaci

2. 02. 2012 | Zajímavosti
Pracovní e-mailová komunikace je v dnešní době natolik samozřejmá, že o ní řada lidí přestala přemýšlet. Důsledkem je běžné nedodržování korespondenční etikety a řada přestupků proti zdvořilosti, které nedělají dobré jméno pisateli ani firmě, v níž pracuje. Jan Dvořák proto nabízí několik praktických doporučení a pravidel, které je třeba mít při práci s poštovním klientem na paměti.

1/ Používejte správný typ písma


Při psaní e-mailů dbejte na standardizovaný typ písma, v pracovním písemném styku se obvykle používají písmové fonty Arial nebo Calibri s velikostí písma 10 - 12. Styl oficiální komunikace je součástí korporátní identity, která má být ucelená.

práceNezapomínejte na to, že e-mailová pošta je vaší vizitkou. Jednotný design komunikace vypovídá o míře ztotožnění pracovníků s celofiremní filozofií a posiluje integritu celé společnosti. Pozornost věnujte i správnému oslovení adresáta a skloňování jeho jména. Pište: Dobrý den, pane Nováku.Nikoli: Dobrý den, pane Novák.

2/ Uvádějte vždy předmět zprávy


E-mailová korespondence by měla být jasná a stručná, její obsah má být být zřejmý již z předmětu zprávy. Lidé se tak mohou snadno rozhodnout, zda si zda si e-mail přečtou ihned, nebo až později. Tuto položku proto nikdy nevynechávejte, adresátovi i sobě samým ušetříte čas i v okamžiku, kdy budete chtít zprávu dohledat v historii vaší komunikace.

Jestliže budete měnit téma korespondence, nezapomeňte to uvést do předmětu mailu. „Pište krátké e-maily. Pokud předpokládáte, že vaše pošta bude obsahovat více než dva odstavečky, je efektivnější použít telefon,“ radí Jan Dvořák.

3/ Pozor na emoce a sarkasmus


Lidé leckdy používají e-mail jako prostředek k řešení různých vnitropodnikových sporů. Psanou formou snadněji sdělí to, co by si adresátovi nedovolili říct do očí, ať už jde o kolegu nebo nadřízeného. V každém případě je nevhodné vést korespondenci pod vlivem negativních emocí. Během korespondence se také vyhýbejte sarkasmu nebo ironii. Osobně si můžete připadat chytří nebo zajímaví, ale adresát vašeho sdělení nemusí váš vtip stejným způsobem rozkódovat. Riskujete tak vznik nedorozumění.

4/ Emotikony používejte s citem


Vyvarujte se rovněž familiérního stylu zpráv. Pokud dotyčného adresáta neznáte osobně nebo mezi sebou máte výhradně formální vztah, nepoužívejte v mailu emotikony, nepůsobí to profesionálně. Zvláště pak v případě, napíšete-li „smajlíka“ do prvního mailu osobě, která  zaujímá nadřízenou pracovní pozici. Lepší je počkat, až mezi adresátem a příjemcem povolí ledy, lépe se poznají a komunikace získá neformálnější tón, který vzejde „z druhé strany“. . Za těchto okolností můžete zkusit emotikonu použít.

5/ Při hromadné korespondenci odpovídejte všem


počítačV některých případech je vhodné nebo dokonce nutné zahrnovat veškeré účastníky komunikace do kopie pomocí funkce ’odpovědět všem‘. Udržíte jednotnou linii a žádnému z korespondentů nebudou chybět důležité informace, protože nebude vynechán,“ říká Jan Dvořák. Jestliže však chcete dotyčnému sdělit pouze banální informaci typu ’ano / ne‘, která není pro ostatní účastníky důležitá, neuvádějte zbytek korespondentů do kopie. Nikdo si nepřeje být zahlcován e-maily, které se ho netýkají.

6/ Kdy používat při hromadné korespondenci slepou kopii


Jestliže připravujete k odeslání poštu určenou současně více lidem, je neslušné uvádět jejich e-mailové adresy do otevřené kopie, pokud se dotyční vzájemně neznají a nepotřebují mezi sebou komunikovat. V takovém případě raději vložte veškeré adresáty, s výjimkou jediného, do takzvané skryté kopie. Vaši  zprávu dostanou všichni adresáti, ale bude to vypadat, jako by byla určena jedinému příjemci.

7/ Nesposílejte nadměrně velké přílohy


Poměrně velkým úskalím při e-mailové komunikaci bývá velikost přiložených souborů, která by neměla přesáhnout 1 MB. Řada poštovních klientů je totiž nastavena tak, aby nepropouštěla e-maily s přílohami většími než 5 nebo 10 MB. Jestliže potřebujete poslat větší přílohu, je vhodnější použít FTP server nebo některu z verzí internetových úložišť. Další možností je posílat soubory zabalené do archivu ZIP nebo RAR, jejich velikost bude znatelně menší.

8/ Nespoléhejte na funkci kontrola pravopisu


Jakmile máte e-mail napsaný, dobře si jej před odesláním pročtěte, aby v něm nezůstaly gramatické nebo jiné chyby. Nespoléhejte se pouze na funkci kontrola pravopisu. Tato pomůcka vás nemusí pokaždé upozornit například na slova, která jsou si na zběžný pohled podobná, ale ve skutečnosti mají v e-mailu chybný tvar. V poště tak omylem zůstane například slovo zpráva, i když jste původně zamýšleli napsat „z prava“. Kontrola pravopisu navíc nemá v databázi všechny výrazy, když tudíž dané slovo „nerozpozná“, opraví jej na nejbližší podobný termín. Významem se však už nezabývá.

Zdroj: Gopas

Vendi V.
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 
Čtěte také



Komentáře
« Předchozí   1   2  Následující » 
Obrázek uživatelky
profil
dobré rady
Obrázek uživatelky
profil
Mne v e-mailoch najviac vadia pravopisné chyby, nepoužívanie diakritických znamienok a nesprávne delené slová.
Dnes už málo ľudí používa pravidlá korešpondencie, ktoré sme sa učili v škole a podľa mňa je to chyba.
O preposielaní všetkých adries, ktorými e-mail prešiel radšej ani nehvorím. Často mi prídu "dve" strany adries s maličkou prílohou.
Obrázek uživatelky
profil
taky jsem už v důchodu, určitě chybu v pravopise udělám....a nejen tam, ale zase umím skvělou svíčkovou a kynutý buchty....Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Užitečný článek. Já jsem sice už v důchodu, takže firemní korespondence se mě netýká, ale např. jsem nevěděla, že mohu použít skrytou kopii. Musím to vyzkoušet.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
ano, jenže ti, kterých se to týká si ho stejně nepřečtou a nebudou se uvedenými radami řídit.
Mně nejvíc vadí (a nemyslím firemní ale všeobecnou e-komunikaci) pravopisné chyby, pak neskryté adresáře u spamu - nějakou blbinu posílají dál a dál s uvedením všech adres... a nebo když někdo píše DD místo Dobrý den či si vloží barevný podklad a používá barevné(tj. špatně čitelné) písmo. Nehledě na to, že takové e-maily jsou zbytečně objemově větší a "zaneřáďují prostor" ...našlo by se toho spousta....
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles