Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 27.04. 2024
Dnes má svátek Jaroslav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Koupaliště otevírají své brány

6. 06. 2009 | Finance
Mezinárodní den děti je pro mnoho koupališť a bazénů významným dnem. Dnes jim totiž končí období dlouhého zimního spánku a znovu nabídnou zájemcům toužebně očekávané vodní radovánky. Proto se SOS – Sdružení obrany spotřebitelů, o.s. rozhodlo upozornit spotřebitele na některá úskalí, která na ně mohou číhat právě na koupalištích.

První zásadní otázkou je čistota vody v koupalištích. Na tu dohlížejí jednotlivé krajské hygienické stanice. Ty také v případě zdravotních rizik spojených s koupáním vydávají nejrůznější upozornění, omezení nebo úplné zákazy koupání. „Informace o kvalitě vody v koupalištích a případná omezení či zákazy koupání naleznou spotřebitelé na příslušných webových stránkách hygienických stanic,“ říká tiskový mluvčí SOS Jan Mišurec.

Koupaliště otevírají své bránySpotřebitelé jsou však často bohužel při návštěvách koupališť i okradeni. Z příjemného zážitku se tak rázem stane problém. Provozovatelé se totiž mnohdy při uplatňování náhrady škody brání nápisy “Za odložené věci ve skříňkách neručíme.“ „Tímto prohlášením se ale v žádném případě provozovatel nemůže zbavovat odpovědnosti za škodu, která spotřebiteli vznikne v případě, že jsou mu odcizeny věci z šatny či skříňky,“ říká tiskový mluvčí SOS Jan Mišurec a dodává „Spotřebitel má právo na náhradu škody a to ve výši skutečné škody v době odcizení. Tuto ztrátu by měl co nejrychleji nahlásit provozovateli plovárny, nejpozději však 15. den ode dne, co se o škodě dozvěděl.“

V mnoha případech si však v šatně návštěvníci odkládají i cenné věci. V těchto případech, kdy spotřebiteli byly ukradeny šperky, peníze či jiné cennosti jako je například luxusní a drahý mobilní telefon, provozovatel odpovídá pouze do výše 5000,- Kč. Je tedy na spotřebitelích, aby zvážili, zda je dobré nosit cennou věc na koupaliště. Provozovatel koupaliště odpovídá pouze za věci, které jsou uloženy ve skříňkách, v šatnách či v podobných prostorech k tomu určených, ale již ne za věci, které si spotřebitelé nechají na svých dekách či vedle nich.

Během návštěvy koupaliště si návštěvníci také rádi dávají něco dobrého k jídlu či k pití. Zde by SOS chtělo upozornit, že spotřebitelé by si měli dávat pozor především na správnou míru piva či limonád. A v případě, že se jim jí nedostane, tak správnou míru u prodejce reklamovat. Spotřebitelé by si měli navíc při nákupu dát pozor na dobu spotřeby či dobu minimální trvanlivosti různých potravin, které si kupují pro zpříjemnění letního dne. Výrobky s prošlou dobou použitelnosti prodávající nesmí vůbec nabízet.

Zdroj: SOS

Lydias
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
klady zápory-oproti bazénu nechlorovaná voda,potraviny raději vlastní věci hlídat,ale plavání je bezva relax
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles